فرماندار شهرستان خلخال گفت: با اجرای طرح تغییر الگوی کشت در حوزه زراعت و جهاد کشاورزی، 430 هکتار از اراضی و مزارع شهرستان خلخال به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 08 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدجواد یحیی‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز طرح مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: ۶۳ درصد از واحد‌های روستایی خلخال مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی از فعال شدن ۱۵ کارگروه مدیریت بحران در شهرستان و اجرای بیش از ۱۰ مانور تخصصی زلزله، امداد جاده‌ای و اطفای حریق در مدیریت بحران خبر داد و افزود: درسال ۱۴۰۲ اجرای پد بالگرد در امداد هوایی برای شهرستان در جهت انتقال سریع مصدومین حادثه به مراکز درمانی استان، در اولویت دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال بوده است.

فرماندار خلخال گفت: در حوزه حوادث، بحران و سیلاب نیز امسال علی‌رغم سیلاب‌های سطحی در شهرستان با همت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و راهداری، بیش از ۲۶۰ پل آزادسازی شده است که موجب تخلیه سریع سیلاب از دهانه پل‌ها و کاهش خسارت به مناطق شهری و روستایی و زیر ساخت‌های روستایی و راه‌ها شده است.

بهره‌برداری از ۲ سد معیشتی جدید

یحیی‌زاده تصریح کرد: سد معیشتی بلیل امسال در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسیده و ۲ سد دیگر تا شهریور سال آینده در خلخال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تغییر الگوی کشت در حوزه زراعت و جهاد کشاورزی را از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: ۴۳۰ هکتار از اراضی شهرستان و مزارع تحت آبیاری نوین قرار گرفته است که تأثیر عمده‌ای در مصرف آب در حوزه کشاورزی بوده است.

فرماندار خلخال با تقدیر از اعضای مدیریت بحران شهرستان خلخال، افزود: ۲ مانور استانی و اصلاح مسیر خط انتقال برق و اجرای ۲۱۱ کیلومتر اجرای کابل خود نگهدار انجام شده که پایداری برق شهرستان از عمده اولویت‌های شهرستان خلخال بوده است.

یحیی‌زاده با تقدیر از نیرو‌های نظامی و انتظامی گفت: ۳۶ هزار و ۷۵۵ بسته معیشتی در ایام کرونا با کمک گروه‌های جهادی در بین مردم توزیع شده و در حوزه خدمت به مردم، طرح آبرسانی به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با موفقیت در روستا‌ها اجرا شده است که امسال نیز این طرح در ۶۵ روستا انجام می‌شود.

وی به بازسازی ۲ روستای ترازوج و مصطفی لو از توابع بخش مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: ۱۳۵ خانوار در این روستا‌ها واحد‌های خود را به صورت نوساز تحویل گرفته‌اند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون ۶۲ درصد از منازل روستایی را بازسازی کرده است.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه راهداری، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها، علوم پزشکی، هواشناسی، برق، آب و منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، فوریت‌های پزشکی و دانشکده علوم پزشکی، پرستاران نمونه کشوری و اعضای مدیریت بحران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار