مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۸۸ هزار و ۶۸۰ نفر در سه بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 15 January 2024

تابناک خوزستان: حمیدرضا فلاح بیان کرد: یکهزار و ۹۷۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سه بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان به ارزش سرمایه‌گذاری ۹۹۱ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: یکهزار و ۷۶۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۶۸ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۶ نفر در بخش صنایع کوچک صادر شده است.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: یکصد فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در صنایع متوسط استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال و اشتغال ۶ هزار و ۸۲۷ نفر و ۱۱۴ پروانه با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر در حوزه صنایع بزرگ صادر شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در ۹ ماه نخست امسال به ارزش سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار ۶۹۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال با اشتغال پنج هزار و ۷۶۳ نفر صادر شد.

فلاح افزایش صدور پروانه بهره‌برداری را نشان‌دهنده پویایی حوزه تولید و صنعت استان دانست و اظهار کرد: صنایع بزرگ ۶۵ درصد، متوسط هشت درصد و صنایع کوچک ۲۷ درصد اشتغال حوزه تولید استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۱۶۹ پرودانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۷۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال صادر شده بود.

وی با اشاره به میزان تولید محصولات تولیدی راهبردی و مهم استان در ۹ ماهه امسال افزود: میزان تولید سیمان در این مدت یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۲۶ تن و فولاد خام ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۵۷ تن برآورد شده است.

فلاح ادامه داد: میزان تولید محصولات فولادی یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۲ تن، ام دی اف ۳۰۹ هزار و ۵۸۶ تن، نئوپان ۲۸ هزار و ۳۷۰ تن و شکر ۳۲۰ هزار تن ثبت شده است.

صدور ۲۹۱ کارت بازرگانی در خوزستان

مدیرکل صمت خوزستان یکی دیگر از شاخص‌های پویایی و فعال بودن حوزه تجارت را صدور کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۹۱ کارت بازرگانی در استان صادر شده که امید است در مسیر تقویت فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خوزستان اثر گذارباشد.

وی با اشاره به تمدید ۴۱۴ کارت بازرگانی در این مدت افزود: یکهزار و ۵۲ کارت بازرگانی فعال در سال گذشته در استان وجود داشت.

پوشش حجم بالایی از اشتغال خوزستان در حوزه اصناف

فلاح با بیان اینکه خوزستان دومین استان کشور در تعداد واحدهای صنفی و اشتغال در این حوزه است، اظهارکرد: ۲۷ هزار و ۷۳۹ پروانه صنفی در ۹ ماه نخست امسال در استان صادر شده است.

وی ضمن اشاره به وجود ۴۱۲ اتحادیه صنفی در استان خوزستان افزود: طبق آخرین اطلاعات کسب شده در حال حاضر ۲۷۶ هزار و ۴۱۰ واحد صنفی دارای پروانه در استان وجود دارد که ۶۹۱ هزار و ۲۵ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

۲ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد و به طور متوسط پنج درصد درآمد و ۲۵ درصد ارزآوری کشور توسط این استان انجام می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار