رییس حوزه هنری استان ایلام:
رییس حوزه هنری استان ایلام گفت: حادثه بمباران زمین فوتبال چوار صاحب جشنواره تئاتر خیابانی شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 17 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید خیرالهی در تشریح این خبر بیان داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام با همکاری نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، ورزشی کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به واقعه زمین فوتبال چوار مبنی بر پرداختن به وجوه هنری این واقعه و شناساندن آن در قالب‌های هنری به جهان، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهداء مظلوم زمین فوتبال چوار اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کند.

وی افزود: بخش اصلی این جشنواره شامل موضوعاتی چون واقعه بمباران زمین فوتبال چوار، ابعاد گوناگون شخصیتی شهداء زمین فوتبال چوار، جنایات جنگی علیه کودکان با توجه به شهادت کودکان در واقعه زمین فوتبال چوار و آثار روحی، جسمی و اجتماعی به جامانده از بمباران‌های شیمیایی و شهری در جنگ تحمیلی است.

رییس حوزه هنری استان ایلام ادامه داد: در بخش ویژه جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ نیز هنرمندان در موضوعات شهدای ترور با نگاه ویژه به شهادت سردار سلیمانی و همچنین نقض پیمان‌های بین المللی در کشتار کودکان، غیر نظامیان و حمله به مراکز درمانی با توجه به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه به رقابت می‌پردازند که در هر موضوع پس از بازبینی تنها یک اثر به جشنواره راه پیدا خواهد کرد.

خیرالهی، نمایش خیابانی با کلام و بی کلام، نمایش‌های محیطی، نمایش‌های مبتنی بر حرکات فرم و مفهومی و دیگر گونه‌های نمایش قابل اجرا در فضای باز را از بخشهای این جشنواره برشمرد و گفت: آثار نمایشی که به صورت اختصاصی جهت شرکت در جشنواره «دقیقه ۵۵» تولید شده باشند در اولویت پذیرش خواهد بود.

وی گفت: بازبینی کلیه آثار به صورت فیلم بوده و گروههای نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره باید سه نسخه از فیلم با کیفیت و بدون کات نمایش خود را بر لوح فشرده به همراه مدارک مندرج در فراخوان به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

رییس حوزه هنری استان ایلام ضمن بیان اینکه به آثار نمایشی که در بخش مسابقه حضور پیدا کنند کمک هزینه بر اساس تشخیص دبیرخانه جشنواره اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ آخرین مهلت ارسال آثار است که پس از اعلام نتایج بازبینی در ۱۶ بهمن ماه، جشنواره در روز ۲۳ بهمن مصادف با سالروز بمباران زمین فوتبال چوار برگزار خواهد شد.

گفتنی است دبیرخانه دائمی این جشنواره در ایلام، انتهای خیابان پاسداران، حوزه هنری استان ایلام قرار دارد و هنرمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۳۵۶۸۴۰۷۰۷ و ۰۸۴۳۳۳۳۶۳۷۶ تماس بگیرند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار