رییس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضای استان ضمن رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی، با اقدامات پیشگیرانه از بروز هرگونه جرم در این زمینه پیشگیری و شرایط را برای حضور حداکثری مردم مهیا کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 17 January 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علی دهقانی روز چهارشنبه در نشست با شورای قضایی استان بیان کرد: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات چهار رکن راهبردی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات پیش رو ترسیم شده است.

وی گفت: باید از ظرفیت شورای قضایی استان در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم نهایت استفاده را کرد و همراه با سایر مدیران استان، زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

دهقانی اظهار کرد: در همه وظایف و تکالیف باید از رهنمودها و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بهره جست و به آن‌ها عمل نمود.

وی تنوع قومیتی در استان را یک فرصت مهم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری در انتخابات دانست و اظهار کرد: از ظرفیت بزرگان و سران عشایر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید بهره گرفت.

دهقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون گزارشگران فساد افزود: باید سازوکار و برنامه‌های حمایتی از این گزارشگران در چارچوب قانون و متناسب با وظایف و تکالیف دستگاه‌ها برای حمایت از سلامت بخش اداری و اقتصادی استان استفاده کرد.

بر اساس اعلام معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان تایید صلاحیت شدند، همچنین ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار