شاور رییس سازمان محیط زیست و دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور گفت : برای اجرای طرح پایلوت مشترک ایلام و خوزستان با کشور عراق یک تفاهم نامه منعقد شده و در آستانه عملیاتی شدن است و رایزنی با سازمان ملل جهت اخذ ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دلار اعتبار از محل UNDP در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 17 January 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمد طهماسبی بیرگانی بیان داشت : در قالب این طرح، مقابله با گرد و غبار در یکی از مناطق پایلوت مشترک در استان‌های ایلام و خوزستان و چهار استان همجوار در کشور عراق با اخذ اعتبارات بین المللی انجام می شود.

وی گفت : برای اجرای طرح پایلوت مشترک ایلام و خوزستان با کشور عراق یک تفاهم نامه منعقد شده و در آستانه عملیاتی شدن است و رایزنی با سازمان ملل جهت اخذ ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دلار اعتبار از محل UNDP در حال پیگیری است.

طهماسبی بیرگانی مطرح کرد :  ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی، طی سال‌های ۹۶ تاکنون به استان ایلام برای مقابله با موضوع گرد و غبار پرداخت شده که به طور میانگین در هر سال ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به استان ایلام اختصاص یافته است.

وی گفت : عمده این اعتبارات به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پرداخت شده و کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال آن به محیط زیست تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد :  در کل کشور تنها چهار استان از جمله ایلام این برنامه را تصویب کرده اند و این طرح جامع در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و برای اجرای آن اعتبارات استانی و ستادی اخذ خواهد شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار