امام جمعه شبانکاره گفت: مسؤولان در هر پست و مقام و منصب و جایگاهی با هر لباسی که هستند باید قدردان و قدرشناس و خادم این مردم باشند،
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ 19 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: سه ماه نورانی رجب‌المرجب، شعبان‌المعظم و رمضان‌المبارک را در پیش داریم، بهترین فرصت طلایی برای خودسازی و رهایی از بند گناه و معصیت و قرب به سوی الله توبه و انابه و بازگشت از خطا و اشتباه در این ایام خیلی سفارش شده است.

وی با بیان اینکه قطعا ما که عاری از خطا و لغزش نیستیم، پس نیاز به توبه و استغفار و بازگشت داریم، گفت: دست‌اندرکاران شرایط و فضای مساجد را برای مؤمنین و مؤمنات مهیا کنند تا همه ما از برکات این ماه عزیز و این روز‌های ارزشمند بهره کافی را ببریم.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به دیدار ائمه‌جمعه سراسر کشور با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گفت: حقیر کمترین کوچک و خادم و به‌عنوان نماینده شما مردم عزیز، شریف، شهیدپرور و ولایت‌مدار بخش شبانکاره در این دیدار حضور داشتم و حقیقتا رهبری عزیز کوهی از عزت، اقتدار صلابت، ایمان اخلاص هستند.

وی تصریح کرد: انسان از دیدن چهره مبارک و نورانی حضرت آقا لذت می‌برد و دوست دارد ساعت‌ها بنشیند و چهره ایشان را تماشا کند؛ هم خودم و هم همه عزیزان را توصیه به عمل به فرمایشات حضرت آقا می‌نمایم.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر‌های تروریستی داعش و موساد در سوریه، افزود: به گفته مقامات سپاه عزیز این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و به حول و قوه الهی تا آخرین نفر آن‌ها مورد ضربه قرار خواهند گرفت و نابود خواهند شد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه مردم عماد دین و جامعه اسلامی هستند، عنوان کرد: جایگاه مردم در حکومت اسلامی تا به حال در دو محور حق و تکلیف بررسی شده است که به‌طور خلاصه، مهم‌ترین آن‌ها عبارت از انتخاب نظام حکومت اسلامی، انتخاب مسؤولان نظام اسلامی، مشورت حاکم اسلامی با مردم، نظارت مردم بر زمامداران، مشارکت در قانون‌گذاری، نقش مردم در پشتیبانی و همراهی با دولت، حق آزادی برای مردم در چارچوب قانون اسلامی و ... است.

وی با اشاره به بیانات مقام‌معظم‌رهبری و تأکید بر اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم در نظام اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود، به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم اشاره کرده‌اند که عبارت است از: «آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی».

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: مردم عزیز ایران اسلامی بهترین مردم در دنیا هستند و این یک واقعیت است، تملق نیست، زیاده‌گویی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان در هر پست و مقام و منصب و جایگاهی با هر لباسی که هستند باید قدردان و قدرشناس و خادم این مردم باشند، خاطرنشان کرد: این نظام و انقلاب به اراده و خواست مردم شکل گرفته است و تا الان هم به حمایت، همراهی و خواست مردم سر پا ایستاده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار