امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: مشارکت در انتخابات تزریق خون تازه به پیکره انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 19 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با اشاره به سیزده رجب میلاد حضرت علی (ع) و روز دوشنبه ولادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: ما به عنوان شیعه برای بهره‌مندی از سبک زندگی در گفتار و رفتارمان از آموزه‌های علوی چه کار کرده‌ایم؟، این مهم است تا با استفاده از این آموزه‌ها به قله‌ها و آرمان‌های اسلامی برسانیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: چشم پوشی از خود، ایمان به خدا و رسولش تا پای جان در تمام رویداد‌های سخت و دشوار، شجاعت در پذیرش اسلام و وفاداری تمام عیار به خدا و رسول از جمله فضائل امام علی (ع) بود.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: سیزده رجب روز پدر به این معنا است که همه پدران تلاش کنند به قله‌هایی که امام (ع) ترسیم کرده است در آن مسیر حرکت کنند، مسیری که شهدا و جانبازان در آن حرکت کرده‌اند.

شاهرخی به برگزاری پویش سلامت و غربال‌گری فشار خون و دیابت اشاره کرد و افزود: فشار خون و دیابت دو عامل خطرناک هستند که سبب مرگ و میر زودرس می‌شوند، از مردم تقاضا داریم به این پویش بپیوندید و آن‌ها که مبتلا هستند درمان را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه گذشته محل استقرار تروریست‌ها و موصاد در اربیل مورد حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیابت از ملت سلحشور قرار گرفت، گفت: این حمله هشداری به زیاده خواهان بود که بدانند دست ملت ایران برای انتقام دستی بلند، قدرتمند، توانا و مهلک است.

امام جمعه خرم‌آباد به اعتکاف نیز اشاره کرد و افزود: ستاد اعتکاف مساجد زیادی را در استان آماده کردند، این عبادت معنوی یک گسترش کمی و کیفی پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: روز گذشته هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، ادبی و علمی اعتکاف در استان برگزار شد و ۶ هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که از ۱۹ نفر تقدیر شد.

امام جمعه خرم آباد گفت: میزبانی این جشنواره در استان حائز اهمیت بود، چون قبل از این تنها در مشهد، تهران و قم برگزار می‌شد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون برخاسته از متن مردم بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم در تمام صحنه‌ها از انقلاب و نظام پاسداری کردند، در انتخابات مختلف و انتخابات پیش رو مردم با حضورشان مردم سالاری دینی را به نمایش می‌گذارند.

وی تاکید کرد: انتخابات نمایشی از خداباوری، مردم باوری و خودباوری است و همه این‌ها برای ما ایجاد تکلیف می‌کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: مجلس سالم، صالح و قوی به دست مردم انتخاب می‌شود و بر عملکرد همه قوا تاثیر گذار است.

خطیب جمعه خرم آباد بیان کرد: اگر مردم نماینده‌های اصلح و شایسته انتخاب کنند نظام اسلامی قطعا به آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مانند یک سنگر است و رزمنده برای حفظ جان خود به سنگر می‌آید، گفت: انتخابات زره پولادینی بوده که امنیت ساز است، امنیت کشور ما از حضور مردم است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات تزریق خون تازه به پیکره انقلاب اسلامی است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار