دادستان ایلام:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام گفت: تاکنون پرونده برای ۱۳ متهم ربا خوار حرفه‌ای در استان تشکیل و در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 25 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: رسانه های استان با رعایت خط قرمز و حفظ حرمت ها همواره آزادی خود را داشته اند.

وی با بیان اینکه نقدهای منصفانه که در راستای اصلاح امور باشد پذیرفتنی است، افزود: استفاده ابزاری از رسانه برای دستگاه قضا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دادستان ایلام با بیان اینکه به برکت نظام امروز امنیت در کشور برقرار است، گفت: ایلام با دارا بودن ۴۳٠ کیلو متر مرز مشترک با کشور عراق همواره یکی از امن ترین مرزهای کشور محسوب می شود.

بخشنده تاکید کرد: رسانه با نقد منصفانه خدمات و عملکرد دولت را اطلاع رسانی و در جامعه نشاط آفرینی ایجاد کنند.

وی افزود: هر چند کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد اما این استان به برکت امام حسین (ع) و عنایت رهبر معظم انقلاب از لحاظ زیر ساخت ها پیشرفت مناسبی نسبت به سال های گذشته داشته است.

دادستان ایلام عنوان کرد: دستگاه قضا ارتباط  تنگاتنگی  با ستاد انتخابات، حوزه اجرایی  و .. دارد و در این راستا به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد با فساد اقدامات مناسبی در استان انجام و در این راستا برای ۱۳ متهم ربا خوار حرفه‌ای پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

بخشنده در خصوص پرونده شرکت لاکسون نیز اظهار داشت: این پرونده حدود ۱۸٠٠ نفر شاکی دارد که سرشاخه اصلی آن در استان بازداشت و اموال او نیز شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: خودکشی یکی از چالش های اساسی در استان است که  انتشار آن آرامش روانی جامعه  به خطر خواهد انداخت.

دبیر ستاد انتخابات ایلام نیز در این نشست گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در  استان مهیا است و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مدنظر است.

فرشید زرگوش با بیان اینکه فضای کل کشور انتخاباتی است، افزود: تلاش می شود مردم با آگاهی، شور و شعف یازدهم اسفند سال جاری در پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی تصریح کرد: رعایت بی طرفی اصل مهم حفظ سلامت انتخابات است و این مهم همواره مورد تاکید است. دست اندرکاران برگزاری  انتخابات در این حوزه همیشه بر این اصول واقف بوده و بر آن تاکید دارند.

دبیر ستاد انتخابات ایلام ادامه داد: مردم این استان همواره ثابت کرده اند پای آرمان های امام راحل و نظام بوده و این مهم در انتخابات ادوار گذشته به خوبی ثابت شده است.

وی در پایان گفت: تاثیرگذارترین قشر در جامعه رسانه ها هستند و نقش و رسالت آنها در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات نمایان است.

در پایان این نشست دادستان مرکز ایلام به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف از جمله انتخابات پاسخ داد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار