معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر لزوم بهره‌گیری از فرصت تسهیلات خودمالکی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 24 January 2024

تابناک خوزستان: میثم آذرسا احداث مسکن در قالب واحدهای خودمالک را فرصت مناسبی برای انبوه‌سازان و متقاضیان مسکن برشمرد و اظهار کرد: یکی از بهترین و سهل‌ترین راه‌های تولید و ساخت مسکن، توسعه درونزای شهری است، چرا که زمین‌های خالی داخل شهر ساخته می‌شوند و شبکه‌های زیرساختی و امکانات لازم نیز از قبل وجود دارد.

وی گفت: در این واحدها، نیازی به فرم "ج " نیست و به ازای هر واحد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

آذرسا بهره‌گیری از تسهیلات خودمالکی را فرصت مناسبی برای انبوه‌سازان در راستای تولید مسکن دانست و تاکید کرد: این طرح فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است و افرادی که پروانه ساختمانی را دریافت کنند مشمول تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، این تسهیلات درصورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: مردم می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در زمین خود از تسهیلات ۷۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی استفاده کنند.

آذرسا افزود: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات و سایر هستند.

وی گفت: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کند و افراد برای ثبت‌نام، حتما باید تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند.

آذرسا با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، گفت: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک موردنظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند؛ اعطای این تسهیلات اصلا نیازی به سپرده‌گذاری یا خرید اوراق ندارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار