در هر حال این سخنان تاجگردون برای آنان که رقیب اصلی وی محسوب می‌شوند در واقع یک آبروریزی سیاسی است!
کد خبر: ۱۱۵۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 27 January 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، انتخابات فی نفسه یعنی ایجاد شرایط یکسان برای رقابت افراد و تفکراتی جهت به دست گیری اداره امور یک جامعه؛ بنابراین استفاده از شرایط ایجاد شده یک فرصت برای کسانی است که ادعای داشتن برنامه برای مدیرت جامعه را دارند.
انتخابات پیش رو هم یک رقابت سالم سیاسی برای رسیدن به مجلس جهت تهیه و تصویب قانون و در ادامه نظارت بر اجرای ان است که در هر حوزه انتخابیه افراد و گروه‌هایی که توانایی رسیدن به کرسی این مجلس را در خود می‌بینند وارد گود این ماراتن سیاسی می‌شوند.
در یکی از حوزه‌های انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد، یعنی حوزه انتخابیه گچساران و باشت گویا فضای انتخابات کمی از حالت رقابتی خارج شده است که البته این موضوع بیشتر ناشی از بدون رقیب ماندن یکی از کاندیدا‌ها است.
در این حوزه بر عکس فعالیت شدید همه رقبای انتخاباتی، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی بیشتر محور غلام رضا تاجگردون است و از رقبا خبری نیست! این عدم فعالیت رقبای تاجگردون تا آنجایی است که خود وی هم از رقبا درخواست کرده که وارد میدان شوند!

غلام رضا تاجگردون در سخنانی در جمع بانوان این حوزه انتخابیه گفت: اصلح را انتخاب کنید هر کسی می‌خواهد باشد، حضور خود را در انتخابات جدی کنید و مشارکت را بالا ببرید، گرچه هنوز رقبایی نیست و جلسه نمی‌گذارند و ما هم نمی‌دانیم چرا جلسه نمی‌گذارند، بیایند جلسه بگذارند تا مردم حرفهایشان را بشنوند شاید بهتر از ما حرف بزنند، مگر می‌شود بدون حضور در بین مردم حرفهایشان را بشنوید؟! برایشان کار کنید نتیجه حرف مردم را نشنیدن و انتخاب کردن و کار نکردن و دوری از مردم همین می‌شود.
این سخنان تاجگردون نشان می‌دهد که رقبای وی که عمدتا اصولگرایان شناسنامه دار هستند میدان کارزار را ترک کرده اند و یا اینکه برنامه‌ای دیگر دارند، اما در هر حال این سخنان تاجگردون برای آنان که رقیب اصلی وی محسوب می‌شوند در واقع یک آبروریزی سیاسی است!
این عدم مشارکت و فعالیت انتخاباتی رقبای تاجگردون خصوصا اصولگرایان شناسنامه دار می‌تواند چند دلیل داشته باشد. یک دلیل می‌تواند یاس این اصولگرایان از روند فعلی باشد و شاید هم انتظار داشتند که شورای نگهبان به گونه‌ای تاجگردون را رد صلاحیت کند تا در این حوزه رقابتی ساده بدون حضور تاجگردون باشد که نشد و شاید این نوع واکنش رقبا به نوعی اعتراض به شورای نگهبان هم محسوب شود!
یک دلیل دیگر هم شاید امید اصولگرایان به پس از انتخابات و تهدیدات اصولگرایان مرکز نشین نسبت با تاجگردون باشد! چرا که از هم اکنون این افراد تهدیداتی ضمنی در خصوص حضور تاجگردون در مجلس آبنده را منتشر کرده اند و شاید رقبای تاجگردون همانند دور گذشته به امید آن روز نشسته اند!
یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن هم اینکه اصولگرایان گچساران بخواهند در زمان قانونی و بدون حواشی معمول و اقدامات غیر قانونی انتخاباتی در زمان قانونی اقدام به فعالیت کنند که البته این احتمال بسیار ضعیف به نظر می‌رسد!
به هر جهت برای اصولگرایان شناسنامه دار که هم اکنون قدرت را هم در دست دارند اصلا خوشایند نیست که اینگونه میدان سیاست در گچساران را خالی کنند و میدان رقابت را یک طرفه به تاجگردون ببازند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار