پیکر پاک شهید محمد رضا سبحانی امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی پس از گذشت ۴۳ سال از شهادتش، روی دستان مردم سوسنگرد تشییع شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 27 January 2024

تابناک خوزستان: پیکر پاک سرباز فداکار دوران دفاع مقدس "شهید سید محمدرضا سبحانی" صبح امروز (۷ بهمن‌ماه) با حضور مسئولان استانی، نظامی و انتظامی و مردم دشت‌آزادگان از میدان بسیج شهر سوسنگرد به سمت یادمان شهدای گمنام در ورودی شهر سوسنگرد تشییع شد.

سرباز فداکار شهید سید محمدرضا سبحانی که در سال ۱۳۳۹ در سوسنگرد متولد شد. وی در روزهای آغاز جنگ تحمیلی سرباز ژاندارمری بود. در ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد، شهید سبحانی در منطقه خزعلی در کنار برخی مردم منطقه در برابر متجاوزان ایستاد. در نهایت وی به تنهایی با بعثی‌ها مبارزه کرد و هنگامی که زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد.

بعثی‌ها پس از به اسارت گرفتن این سرباز مدافع وطن، وی را بسیار شکنجه کردند و سپس او را به یک درخت نخل بستند و در حالی که هنوز زنده بود جسم مجروحش را با بنزین به آتش کشیدند. شهید محمدرضا سبحانی هنگام شهادت ۲۰ سال داشت.

پیکر پاک شهید سبحانی در نقطه شهادتش در منطقه خزعلی دفن شد و این محل اکنون یکی از یادمان‌های دفاع مقدس و نماد مقاومت مردم سوسنگرد و زیارتگاه راهیان نور است.

اکنون پس از ۴۳ سال پیکر پاک این شهید از محل شهادتش به یادمان شهدای گمنام سوسنگرد منتقل شده است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: شهید ، سوسنگرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار