کد خبر: ۱۱۵۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 27 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

میثم حلالی نصب

دوستداران محیط زیست و حامیان طبیعت همواره جهت توسعه و گسترش و حفاظت از محیط زیست ان زیستگاه ارزشمند به ارائه برنامه‌های مختلف و راهکارهای متفاوت می پردازند علمی و اصولی به له محیط زیست و حفاظت از آن توجه می‌کند به گونه‌ای که در جهت مشارکت همگانی مردم بسیاری است برنامه‌ها و طرح‌های خود را عملی کردند.

از آنجایی که قطع درختان در جنگل‌ها و چه غیر از آن گسترش زیادی داشته این احساس خطر از برای از بین بردن منابع درختی کشور احساس می‌شد به گونه‌ای که موضوع به صورت اصولی مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌های متفاوتی جهت مقابله با آن ارائه گردید. به منظور حفظ و گسترش جنگل و درختان طرحی به نام زراعت چوب ارائه گردید.

این طرح با کاشت درختان در زمین‌های بلااستفاده و بایر صورت گرفت و همراهی و مشارکت مردم در آن تاثیر زیادی داشته است کشاورزانی که در این طرح اقدام به کاشت درختان اکالیپتوس حفظ و گسترش درختان و جنگل‌ها کردند توانستند منابع درختی مناسبی برای موارد بازار مصرفی تامین کنند. بنابراین حمایت از این کشاورزان نیز نقش مهمی در توسعه و گسترش زراعت چوب دارد.

طرح خرید تضمینی چوب در این زمینه می‌تواند عامل ترغیب آنها به تامین چوب از طریق کاشت درخت داشته باشد،از سوی دیگر شرکت‌های ام دی اف و تولیدات مصنوعات چوبی باید تعاملی با کشاورزان داشته باشند تا از این زمینه بتوانند چوب مورد نیاز خود را تامین نمایند.

طبق گفته استاندار خوزستان برای اجرای طرح زراعت چوب که در خوزستان شروع شده اقدام‌هایی همچون شناسایی سطح زیرکشت‌، تأمین آب و در کنار آن کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام و کار شروع شد. کاشت درخت در ۳۰۰ هزار هکتار در خوزستان هدف‌گذاری شده و با توجه به اینکه اجرای این طرح در طول چهار سال برنامه‌ریزی شده است، برای سال اول در وسعت ۷۵ هزار هکتار کشت درخت در استان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار