مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: از ۱۶ هزار اراضی قابل کشت در سطح این شهرستان ۶ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 29 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا سلاح ورزی با اعلام این خبر اظها داشت: با اجرای طرح گذر از آبیاری سنتی به آبیاری های مدرن در مزارع، صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله کارخانجات تولید لوله‌های پلی اتیلن برای تامین لوله‌های آبرسانی بخش کشاورزی نیز رونق گرفت.

وی افزود: بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با استفاده از محصولات تولیدی این کارخانه به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شدند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: محصولی که بدلیل رعایت استاندار‌های بین المللی و کیفیت آن مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت تا با استفاده از آن، بخش زیادی از اراضی کشاورزی خود را به آبیار‌های مدرن تجهیز کنند.

سلاح ورزی عنوان کرد: کارخانه تولید لوله‌های پلی اتیلن در شهرستان دره شهر علاوه بر تامین محصول مورد نیاز کشاورزان این شهرستان توانسته ۶۰ درصد نیاز‌های بخش کشاورزی استان را نیز تامین کند.

گفتنی است؛ شهرستان دره شهر در تولید محصولاتی نظیر طالبی، خیار، باقلا، لیمو و پرورش گل نرگس، رتبه نخست را در سطح استان دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار