مدیرکل ورزش و جوانان ایلام:
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: نگاه‌های حمایتی به باشگاه‌داران وجود دارد و در این راستا سال‌جاری ۵ درصد از کل تسهیلات تبصره ۱۸، معادل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای حوزه ورزش استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 31 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، بیان داشت: در دهه‌ فجر ۲ سالن ورزشی و یک زمین چمن مینی فوتبال با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. همچنین برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان نیز تاکنون ۱۸۱ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
وی افزود: ۳۷ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و ۵۳۷ باشگاه ورزشی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، ادامه داد: سرانه ورزشی در ابتدای دولت سیزدهم ۹۰ صدم مترمربع بود که در حال حاضر  سرانه ورزشی در استان به ۹۷ صدم مترمربع افزایش یافته است. 

شهبازی خاطرنشان کرد: نگاه‌های حمایتی به باشگاه‌داران وجود دارد و در این راستا سال‌جاری ۵ درصد از کل تسهیلات تبصره ۱۸، معادل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای حوزه ورزش استان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این میزان تسهیلات به باشگاه‌های استان اختصاص خواهد یافت و تلاش‌های زیادی در حوزه وزش استان نیز انجام شده و در دور اول سفر رئیس جمهور به استان و همچنین سفر آتی در دور دوم، اعتبارات مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در بحث فضاهای موجود در سطح استان، از حوزه بانوان مغفول نمانده‌ایم و از سوی ادارات و هیأت‌های ورزشی ما تلاش بر این بوده و سانس ویژه بانوان هم در نظر گرفته شده است. 

وی عنوان کرد: در راستای ورزش بانوان در دولت سیزدهم و افزایش مشارکت مردمی، در ورزش همگانی و همچنین افزایش سهم ورزش در سبک زندگی، برنامه‌های مختلفی چون طرح ملی پایش و ارتقاء تندرستی زنان و دختران از منظر آمادگی جسمانی و فعالیت‌های بدنی با مشارکت امور بانوان برنامه‌ریزی  و در حال اجرا داریم.

شهبازی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه جوانان در طول سال جاری گفت: دوره‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی اعضاء و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان برگزار خواهد شد و لازم به ذکر است که ۱۰۳ سازمان مردم‌نهاد در سطح استان فعال هستند و در برنامه‌های تشویقی در موضوع کارآفرینی حمایت‌های خوبی از این سازمان‌ها به عمل آمده است.

شهبازی یادآور شد: تاکنون ۲۴ مجوز در حوزه‌های مختلف صادر شده است، ۱۴ شبکه تخصیصی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، برگزاری رویداد ملی همنا، هم‌افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی، برگزاری بیش از ۳۰۰ طرح در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار از اهم این موارد است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار