مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از افتتاح مجتمع گردشگری و بوم‌گردی قلعه میرغلام هاشمی به مناسبت دهه فجر و با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال، در شهرستان دره‌شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 08 February 2024

به‌ گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، و با حضور شهریار عباسی معاون امور اقتصادی استانداری ایلام، هوشنگ طاهری فرماندار و دیگر مسئولان، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی قلعه غلام میرهاشمی واقع در شهرستان دره‌شهر افتتاح شد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در این آئین گفت: این مجتمع با اعتباری بیش از ۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی روستایی و با اشتغال‌زایی ۱۰ نفر و به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی افزود: این قلعه در بهترین و مستعدترین نقطه شهرستان واقع شده که پس از واگذاری آن به بخش خصوصی در قالب اقامتی و پذیرایی، رفاهی و همچنین با انجام سیستم نورپردازی و زیباسازی به روز توسط بخش خصوصی و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‎دستی استان آماده ارائه خدمات‌دهی به گردشگران خارجی و داخلی است.

شریفی خاطرنشان کرد: قلعه میرغلام هاشمی دره‌شهر واقع در روستای مهدی‌آباد (هاشم آباد) در منطقه دیدنی موسوم به سیکان در سال ۱۳۰۵ توسط میرغلام رضا هاشمی (در دوره پهلوی اول بنا شد) با کاربری قلعه نظامی، مسکونی و سبک معماری آن قاجاری در سال ۱۳۷۶ واگذار شد.

قلعه میرغلام هاشمی در سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۹۴ ثبت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار