فرماندار شهرستان نمین گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به ارزش ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۱۹ نفر به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 10 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، طیب امینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری نمین برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان نمین به ارزش ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۱۹ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شهرستان نمین پتاسیل‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف، گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارا است که بهبود زیرساخت‌های این حوزه‌ها سبب رشد و توسعه این شهرستان خواهد شد که در همین راستا طی امسال ۴۷ مجوز گردشگری و بوم‌گردی در نمین صادر شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

پیشرفت ۸۰ درصدی هتل ۴ ستاره نمین

فرماندار شهرستات نمین تصریح کرد: در راستای بهبود و توسعه حوزه گردشگری در شهرستان نمین روند ساخت هتل ۴ ستاره سرعت گرفته و اکنون عملیات ساخت این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی تداوم دارد.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی شهرستان نمین، تاکید کرد: شهرستان نمین با جای دادن ۵۰ درصد صنایع استان اردبیل در خود رتبه اول را در حوزه صنعتی به خود اختصاص داده است و از ۶ همت اختصاص داده شده به حوزه‌های اقتصادی استان اردبیل، ۳ همت در شهرستان نمین سرمایه‌گذاری شده است.

امینی در خصوص حوزه کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: یک چهارم سیب زمینی استان اردبیل در نمین تولید می‌شود و همچنین ۱۵ هزار تُن گوشت گرم، ۲هزار تُن تخم مرغ، ۲۷ میلیون قطعه جوجه یک روزه و گل رُز در این شهرستان تهیه می‌شود.

تکمیل سد عنبران پس از ۱۱ سال چشم انتظاری

فرماندار نمین با اشاره به سد عنبران، ادامه داد: ۱۱ سال بود که مردم منطقه منتظر افتتاح این سد بودند و طی این مدت پروژه فقط ۲۸ درصد پیشرفت داشت که طی دو سال گذشته سد به شکل ۱۰۰ درصدی پیشرفت داشته و اکنون آماده بهره‌برداری است و در جوار این سد آماده همکاری با بخش خصوص در راستای توسعه گردشگری هستیم.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته تحول عظیمی در بحث راه‌های شهرستان و آسفالت‌ریزی صورت گرفت به‌طوری‌که امسال ۲۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستای هزینه شده است.

امینی تکمیل تونل دوم حیران، طرح‌های گردشگری، فرهنگسرا و فاضلاب شهرستان نمین راه جزو اولویت شهرستان دانست و گفت: با تکمیل طرح‌های آبرسانی فشار آب در شهر نمین از ۶۰ لیتر بر ثانیه به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه ارتقا پیدا کرده است.

فرماندار نمین در خصوص منطقه بکر گردشگری سوها بیان کرد: به هیج وجه در طبیعت سوها دستکاری انجام نخواهد شد و طرح‌های گردشگری محدود به دریاچه و آسفالت این منطقه است.

وی ضمن اعلام آمادگی شهرستان نمین برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: مردم شهرستان نمین در دوره قبل با مشارکت ۶۴/۸ درصدی نشان دادند که همواره در صحنه‌های اجتماعی مشارکت حداکثری دارند.

امینی افزود: کلیه زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری انتخابات تدارک دیده شده و در این شهرستان ۷۵ صندوق رای گیری که ۲۸ صندوق آن به شکل سیار است، پذیرای رای مردم ولایت‌مدار نمین خواهد بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار