گردهمایی آموزشی، توجیهی حراست های وزارت امور اقتصادی و دارایی یزد به مدت دو روز در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 23 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، هدف از برگزاری این گردهمایی، بررسی و ارزیابی برنامه های تحولی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی و چشم انداز پیش روی این بخش اعلام شد.
در این گردهمایی شماری از مقام های وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حراست کل کشور، مدیران مرکز حراست ها و مدیران کل حراست دستگاه های وابسته به وزارت اقتصاد، مدیران حراست های تابعه و رؤسای ادارات حراست استان ها شرکت دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد در گردهمایی حراست های وزارت اقتصاد گفت: تقارن گردهمایی حراست های وزارت اقتصاد با هفته سربازان گمنام امام زمان را باید به فال نیک گرفت‌.
دکتر رضا خواجه نائینی ضمن بر شمردن دشواری های کار در حراست، انتظار کارکنان وزارت اقتصاد از حراست را تعامل ، رعایت عدالت و مر قانون برشمرد و افزود: مسئولیت حراست حفاظت از دستگاه و سرمایه انسانی آن است و این کار چون باید با رعایت عدالت ،اخلاق و قانون همراه باشد کاری دشوار و پیچیده است.
قائم مقام دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری هم در این گردهمایی تاکید کرد: نقش مهم حراست‌ها در مقابله با فساد از طریق استقرار کامل نظام شایسته گزینی محقق خواهد شد.
دکتر عاشوری قائم مقام دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری در دومین روز از گردهمایی حراست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد به تبیین اهتمام رئیس جمهور به مسئله مقابله با فساد پرداخت و عنوان داشت علیرغم موانع ، سازوکار مقابله با فساد در نهاد ریاست جمهوری شکل گرفته است.
قائم مقام دفتر بازرسی ریاست جمهوری در جمع مدیران حراست های وزارت اقتصاد تاکید کرد: موفقیت حراست ها در تحقق مسئولیت مقابله با فساد مستلزم پیگیری دوازده اصل ابلاغی توسط دولت در خصوص مقابله با فساد است که البته در این بین این دوازده اصل، اصل شایسته گزینی مهمترین و کلیدی ترین آن است که تحقق این مهم از تکالیف حراست هاست.
دکتر عاشوری در ادامه شیوه هایی را برای افزایش کارآیی حراست در شایسته گزینی برای مدیران حراستی پیشنهاد داد.
رئیس سازمان حراست کل کشور با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و تاکید معظم له در خصوص امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات، بیان داشت گذشته از تاثیرگذاری حراستها در امنیت و سلامت انتخابات مسئولیت حراست در افزایش مشارکت انتخاباتی بسیار مهم و فراگیر است ولی در خصوص رقابت انتخاباتی، حراست ملزم به وارد نشدن در رقابت های نامزدهای انتخاباتی هستند.
رئیس سازمان حراست کل ضمن بیان تکالیف مهم حراست ها در جهاد تبیین تاکید نمود وزارت امور اقتصادی و دارایی در امورات فراوانی باید خدمتگذار مردم باشد در این راستا حراست مکلف است به تقویت پاسخگویی وزارت اقتصاد به مردم اهتمام داشته باشد.
وی همچنین در خصوص تحول در حراست ها گفت: با توجه به تجارب و دانش ارزنده حراست ها باید با بکارگیری شیوه هایی همچون مسئله محوری و تقویت اشراف حراستی ، بیشترین اثرگذاری را دستگاه خود داشته باشند.
رئیس مرکز حراست وزارت اقتصاد در گردهمایی توجیهی، آموزشی حراست های این وزارت خانه که در یزد برگزار می شود گفت: تحول در حراست با توجه به تغییرات تهدیدات امری اجتناب ناپذیر است.
سید مجید پرپنچی افزود: موفقیت یک سازمان در گرو تحول است و تحول سازمانی مستقیم بر پیشرفت سازمان تاثیر دارد؛ لذا سازمان باید نقش فعال تر در قبال تغییرات داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما در حراست ناگزیریم برای داشتن نقش فعال در قبال تغییرات سازمانی، برنامه تحولی موثر و کارآمدی داشته باشیم و یکی از عرصه های تحول، همراهی با روند رشد علم و تکنولوژی می باشد. در شرایط گسترش تشکیلات فن آوری، تهدیدات نیز متنوع و نوین می باشد؛ لذا تحول نیز می بایست متناسب با نوین شدن تهدیدات بروز شود.
رئیس مرکز حراست های وزارت اقتصاد در ادامه گفت: تحول به ویژه در حراست های اقتصادی با توجه به پویا بودن محیط و سیاست های اقتصادی و باتوجه به پویایی روشهای مقابله با دشمن، امری ضروری و اجتناب نا پذیر است.
وی در ادامه با تاثیر به کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام که می فرمایند: فرصت ها مانند ابر از افق زندگی می گذرد، از فرصت های خیری که پیش می آید غنیمت شمارید و از آنها استفاده کنید.
رئیس مرکز حراست وزارت اقتصاد همچنین ضمن تبیین ارزش های مسئولیت دفاع از نظام جمهوری اسلامی، مهمترین وظیفه حراست را حراست از دستاورد های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست.
رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه مدیریت وزارت اقتصاد هم در این گردهمایی ، تجربه اجرای برنامه‌های تحولی دولت مردمی در وزارت اقتصاد را منحصر به فرد دانست و افزود: دستاوردهایی نظیر پرداخت به ذی‌نفع نهایی، ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، ایجاد اطلس سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه نظام اعتبارسنجی، ساماندهی صدور برخط مجوزهای کسب و کار و … تا حد قابل قبولی محقق و دست یافتنی شده‌اند.
سید حسین رضوی پور، رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه مدیریت وزارت اقتصاد توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم، رویکرد جدیدی در طراحی و راهبری و نظارت بر اجرای برنامه‌های راهبردی و عملیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه و تابعه اتخاذ شد که می‌توان آن را به جرأت تجربه‌ای منحصر به فرد در میان دستگاه‌های اجرایی برشمرد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در حوزه اقتصادی کشور، رفع چند ناترازی از جمله ناترازی عمیق در منابع و مصارف پایدار بودجه، ناترازی در بانکها و صندوق‌های بازنشستگی، تداوم تورم دورقمی، و پایین بودن میزان نرخ تشکیل سرمایه را ضروری برشمرد و افزود: این چالش‌های اقتصاد در حالی رخ داده و بغرنج‌تر نیز شده بود که سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری، به درستی راه عبور از بسیاری از این چالش‌ها را ترسیم نموده است.


رئیس مرکز نوسازی و توسعه مدیریت وزارت اقتصاد برخی از ویژگی‌های راهبری تحول اقتصادی در دولت سیزدهم را چابکی در طراحی و اجرا، رعایت سطح بهینه‌ای از استانداردهای برنامه‌ریزی راهبردی، وجود تیم کارشناسی و مشاوره‌ای همفکر و همگرا، تعامل موثر با ستاد تحول دولت، و حمایت و پیگیری شخص وزیر دانست و افزود: دستاوردهایی نظیر پرداخت به ذی‌نفع نهایی، ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، ایجاد اطلس سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه نظام اعتبارسنجی، ساماندهی صدور برخط مجوزهای کسب و کار، ایجاد بیمه تکافل، راه‌اندازی سامانه مودیان، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و ایجاد داشبورد جامع اطلاعات اقتصادی، روزگاری نه چندان دور، آرزویی دست‌نیافتنی برای دغدغه‌مندان این حوزه محسوب می‌شدند که اکنون به لطف خداوند متعال تا حد قابل قبولی محقق و دست یافتنی شده‌اند.
رضوی‌پور در پایان با تاکید بر آن که کوتاهی برخی از مدیران دولت قبل در ایجاد زیرساخت اصلاح نظام مالیاتی، و گره زدن حل مسائل اقتصادی کشور به معامله ومصالحه با مستبدین و مستکبرین مدعی و زورگو، یکی از مهم‌ترین دلایل پیدایش وضعیت کنونی در اقتصاد کشور است، افزود: مسیر تحول مسیری دائمی است که در هر مرحله نیازمند بازنگری، تکامل، توسعه و پیشرفت است و هر مدیری موظف است در دوره مسئولیت خود بدان اهتمام بورزد. چرا که کوتاهی در پیگیری و راهبری تحول، صدمات جبران‌ناپذیری را می‌تواند به کشور تحمیل کند.
در حاشیه برگزاری این رویداد، نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردهای مرکز حراست های وزارت امور اقتصادی و دارایی دایر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار