مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: واحدهای تولید فوم در استان باید کیفیت محصول خود را ارتقا دهند و بازدیدهای سرزده از آن‌ها ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 27 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یادگار محمدی اظهار کرد: هم اکنون هشت واحد تولید فوم در استان فعال هستند، فوم تولیدی این واحدها باید دارای چگالی بیشتر از سه کیلوگرم باشد اما فوم تولیدی آن‌ها در استان کمتر از دو کیلوگرم است و از نظر ما غیراستاندارد تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه کُندسوز بودن و وزن فوم باید در تولید رعایت شود، خاطرنشان کرد: ما علاقمندیم واحدهای تولیدی استان فعال باشند و سعی می‌کنیم در بازرسی‌ها مشاوره لازم را به این واحدها ارائه دهیم، از طرفی مشکل این است که اگر چگالی فوم تولیدی افزایش یابد قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد و متأسفانه مصرف‌کنندگان ما به دنبال محصول ارزان‌تر هستند، برای همین بدون توجه به کیفیت فوم استان به سراغ فوم ارزان‌تر ولی بی‌کیفیت استان‌های همجوار می‌روند.

محمدی افزود: رسانه‌ها باید در این خصوص اطلاع‌رسانی و ضرورت استاندارد کالا را به مردم اعلام کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در دو سال گذشته، ۵۲ واحد تولیدی و صنفی در استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند عنوان کرد: از این تعداد برای ۴۷ واحد متخلف حکم قضایی صادر شده است.

محمدی افزود: معتقدیم با تعطیلی واحدهای تولیدی مسئله استاندارد حل نمی‌شود و باید اثربخشی استاندارد از راه‌های مختلف به مسئولان واحدها را آموزش دهیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار