رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان پتانسیل تولید ۲ و نیم میلیون تن علوفه از سطح مزارع را دارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 28 February 2024

تابناک خوزستان: مجید نبی پور در جلسه وضعیت برداشت نیشکر و مصرف سرشاخه‌های سبز آن اظهار کرد: خوزستان پتانسیل تولید ۲ و نیم میلیون تن علوفه از سطح مزارع را دارد و با توجه به نیاز خوراک دام و تولید گوشت و صنایع جانبی نیشکر، ما موضوع برداشت سرشاخه‌های سبز نیشکر را به جد دنبال می‌کنیم.

به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، وی افزود: با تشکیل تیمی از دانشجویان که در این خصوص مقاله یا پروپوزالی ارائه داده‌اند می‌توان به انجام این کار کمک شایانی کرد.

نبی پور بیان کرد: به واسطه حکمی که از سوی رییس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور به بنده با عنوان رییس کمیته بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ شده است ارتقاء راندمان آب، کالیبراسیون کود، بررسی ضایعات و مصرف سموم محورهای اصلی فعالیتم خواهد بود.

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار کرد: حدود یکصد هزار هکتار اراضی تحت پوشش شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در استان وجود دارد که حجم بالایی سرشاخه نیشکر تولید می‌کنند.

وی افزود: حدود ۴ و نیم میلیون راس دام سبک و ۶۵۰ هزار هکتار راس دام سنگین در استان وجود دارد که سرشاخه‌های نیشکر، خوراک خوبی برای دام‌های درون استان و یا صادرات به خارج از استان است.

نیرومند عنوان کرد: دستگاهی جهت برداشت سرشاخه‌های سبز نیشکر توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید شده است که با تکمیل آن می‌توان به این مهم دست یافت.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار