رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: عمل به مُرِّ قانون و التزام به رعایت قوانین و قواعد انتخابات، زمینه ساز برگزاری یک انتخابات پرشور و دشمن شکن است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 29 February 2024
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان یزد، اظهار کرد: 38 عنوان مجرمانه در قانون فقط مربوط به روز رأی گیری است که انتظار است همه عوامل، نظارتی، اجرایی و انتظامی در پیشگیری از این جرائم تلاش خود را معطوف دارند.
وی برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی در خصوص قوانین مرتبط با جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان را بسیار اثرگذار دانست و بیان داشت: کلاس های آموزشی و توجیهی برای ضابطان خاص، عوامل اجرایی و نظارتی، نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستاد های تبلیغاتی و فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه باعث شده تا استان یزد کمترین میزان تخلف و جرم انتخاباتی را تا این لحظه داشته باشد. 
این مقام قضایی حفظ و صیانت از نظام اسلامی را امری واجب و ضروری دانست و تأکید کرد: حفظ نظام اسلامی به عنوان مقدمه حفظ و دفاع از اسلام، یک قاعده فقهی، علمی و عقلی است که از آن به عنوان یک امر واجب یاد می شود.
وی ادامه داد: اکنون حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رأی، رأی به حفظ نظام، دفاع از کیان اسلام و ضربه مهلکی به دشمنان قسم خورده و معاندین نظام اسلامی است. 
رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: رأی دادن و حضور مردم در انتخابات، علاوه بر تاثیر گذاری در قدرتمند شدن نظام اسلامی، دفاع از آرمان های انقلاب است که در راستای منویات مقام معظم رهبری راه و مسیر اصلاح کشور از آن می گذرد.
وی انتخابات را تجلی اراده مردم در حرکت رو به جلو و تعالی کشور ذکر کرد و گفت:‌ این مردم هستند که با انتخاب کاندید اصلح خود در پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین هستند و سرنوشت آینده این سرزمین را تعیین می کنند. 
دهشیری با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد مانع و کاهش مشارکت در انتخابات دارد بیان داشت: رأی دادن یک حق و تکلیف است و چون این حق در قوی شدن نظام جمهوری اسلامی موثر واقع شده، دشمن تلاش دارد این انتخابات را کمرنگ کند.
وی افزود: پیگیری و تبیین راهکارهای مناسب و همچنین تلاش جهت اقناع جامعه و هدایت به سوی مشارکت بالا یک وظیفه بوده و این مشارکت بالا در جهت پیشرفت جامعه و سرنوشت آینده بسیار موثر است.
عالی ترین مقام قضائی در استان ابراز کرد:  وظیفه  دستگاه های نظارتی بسیار مهم و حساس است و باید وظایف قانونی خود را در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ سلامت انتخابات به بهترین شکل انجام دهند.
وی تاکید کرد: با انتخاب اصلح و حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رأی می توان علاوه بر تقویت حس امید، نشاط و شادابی یک مجلس قوی با اراده دست مردم تشکیل می شود.
رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است در انتخابات پیش‌رو نمایندگانی صالح، توانمند، متعهد، مسئولیت پذیر و وظیفه شناس انتخاب شوند و در اسرع وقت به حل مشکلات کشور بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار