امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : طراحی‌های جدید و متناسب با سلیقه امروزی، ابتکار و خلاقیت و البته آموزش لازم به صنعتگران این حوزه نقش مهمی در راستای تولید محصولات صنایع دستی متناسب با بازارهای جهانی دارد و می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از مردم استان به ویژه بانوان را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 10 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار اظهار کرد : در راستای تحقق عدالت اجتماعی و شعار دولت سیزدهم‌، باید زمینه توسعه صنایع دستی و اشتغال پایدار بر مبنای همین ظرفیت‌های بومی استان را فراهم کرد.

وی افزود : برای فروش صنایع دستی و آثار تولیدی هنر صنعتگران استان باید شرایط و بستر لازم را فراهم کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد : توسعه زیرساخت‌ها در استانی برای محرومیت زدایی یک ضرورت مهم است، اما آنچه می‌تواند از نظر اقتصادی شرایط لازم را برای توانمند کردن خانوارها از نظر اقتصادی فراهم کند، همین صنایع دستی است.

وی تاکید کرد : فرهنگ اشتغال در حوزه صنایع دستی باید در استان ترویج داده شود و البته باید در این خصوص متخصصان و اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و صاحبنظران وارد عمل شوند و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کسب و کار در استان مطالعه و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار خاطرنشان کرد : در ایام نوروز با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، باید تلاش کرد که حرمت ماه مبارک رمضان صیانت و با ورود مسافران و گردشگران نوروزی از نقاط مختلف کشور، فرهنگ بومی و دینی استان دچار آسیب نشود.

وی یادآور شد : پخش اذان، برگزاری نماز جماعت، غرفه‌های بیان مسائل دینی و شرعی، ایجاد بستر لازم در مکان‌های تفریحی و گردشگری استان متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و فرهنگ بومی استان باید مورد توجه قرار گیرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار