بی گمان بی نظیرترین چهارشنبه سوری طی چند دهه اخیر استان شب گذشته در شهرستان دهلران اجرا گردید که نتیجه درایت و خلاقیت لطیف صادقی رسانه ای بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 14 March 2024

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: چهارشنبه سوری یکی از کهن ترین آیین‌های پاک و جشن های ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبهٔ ماه اسفند، تا پایان اخرین چهارشنبهٔ سال، برگزار و نخستین جشن از مجموعهٔ جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز برگزار می‌شود. ولیکن بر اثر انحرافات این جشن به جشنی ترسناک و شادی هولناک تبدیل که ره آورد آن انفجار، آتش و سوختگی، تخریب و مرگ و بطور کلی عزا و ندامت و شکست را در پی دارد.

از طرفی بدون تردید یکی از موفق ترین مدیران استان را می توان لطیف صادقی فرماندار ویژه شهرستان دهلران عنوان کرد که نتیجه موفقیتهایش را نه تنها در سایه سالها مدیریت بلکه بواسطه رسانه ای بودن و واکاوی مسائل بصورت ریزبینانه و از زوایای دید یک رسانه را باید جستجو کرد.

و بی گمان بی نظیرترین چهارشنبه سوری طی چند دهه اخیر استان شب گذشته در شهرستان دهلران اجرا گردید که نتیجه درایت و خلاقیت لطیف صادقی رسانه ای بود.

وی به خوبی به نوای دل رسانه ها و اهالی خرد که همواره در این ایام بانگ اجرای اصولی و صحیح برگزاری چهارشنبه سوری و پرهیز از انحرافات را برمی آورند آشنا بوده و به درستی و زیبایی هر چه تمام‌تر این آیین کهن را در دیار اهالی خونگرم فرهنگ و شهادت برپا نمود که شایسته تقدیر و ترغیب و تشویق سایرین به برگزاری چنین جشن های آیینی می باشد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار