خطیب موقت نماز جمعه ایلام؛
خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت : مشارکت مردم در انتخابات میزان رضایت آنها از عملکرد مسئولان را نشان می دهد و مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به عملکرد و رسیدگی به مطالبات عمومی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 15 March 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین " شمس الدین سراج بیان کرد : بیشترین آرای مشارکت در انتخابات اخیر را استان‌های غیربرخودار و محروم از امکانات داشتند و در مقابل میزان مشارکت استان‌های برخودار و بهره‌مند از امکانات، در مقایسه با استان‌های محروم کمتر بود.

وی افزود : باتوجه به حساسیت انتخابات ۱۱ اسفندماه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری به کرات به اهمیت مشارکت گسترده مردم اشاره داشتند و به طور جدی به این موضوع ورود کردند.

امم جمعه موقت ایلام مطرح کرد : در بیشتر کشورهای دنیا سازوکارهای انتخاباتی اجازه ورود و ثبت نام هر کسی در انتخابات را نمی‌دهد و تعداد محدودی افراد آگاه به مسائل روز، متعهد، کاربلد و مسلط به مدیریت اجازه حضور در همه پرسی‌ها را دارند.

وی تاکید کرد: باید شرایط کشور. چگونگی انتخابات ۱۱ اسفند، میزان مشارکت و علت افت تعداد آرای ماخوذه نسبت به دوره قبل آسیب شناسی شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد : باید سنن و اداب ایرانی که برگرفته از اجداد و نیاکان این سرزمین است حفظ و احیا شود چرا که بیشتر آیین‌های ایران کهن با دین اسلام منافات ندارد و همه ما ایرانی و نسبت به گرامیداشت سنن گذشتگان خود مسئول هستیم.

وی گفت : نوروز یکی از سنت‌های انسانی و زیبای ایران باستان است که سنن آن از جمله دید و بازدید اقوام، عیدی دادن و تفرج و سیاحت مورد تائید اسلام نیز است که امسال به علت تقارن با رمضان باید شئونات این ماه نیز توسط گردشگران نوروزی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین سراج   با اشاره به قانون حجاب و عفاف، یادآور شد : اجرای این قانون باعث بروز مشکلاتی خواهد شد، این قانون نیازمند بازنگری است و البته خانواده‌ها هم باید نسبت به وضعیت حجاب و عفاف فرزندان خود در انظار عمومی توجه بیشتری داشته باشند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار