رئیس بهزیستی بم از راه‌اندازی خانه مستقل برای فرزندان بالای ۱۸ سال بهزیستی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶ 21 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمد ابوذری ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: یکی از طرح‌های توانمندسازی، صیانت از بهبودیافتگان است که فرد بعد از ترخیص از مرکز به مدت شش ماه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهارت‌آموزی و مشاوره از جمله برنامه‌هایی است که برای بهبودیافتگان در نظر داریم و بعد از گفتگو با خانواده، فرد به خانواده برمی‌گردد ضمن اینکه اینکه براساس ماندگاری و پاکی، به حرفه‌ای که علاقمند باشد، وارد بازار کار می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان بم با اشاره به پیگیری موضوع تحصیل فرزندان بهبودیافتگان و همسران آن‌ها افزود: اکنون ۹ نفر از آن‌ها در خودروسازی ارگ جدید مشغول به کار هستند وهمچنین کارآفرینی و تسهیلات از دیگر برنامه‌ها در این زمینه است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح «شور زندگی» گفت: در سال‌های گذشته فرد بیمار بعد از درمان رها و به دلیل نداشتن انگیزه مجددا به چرخه اعتیاد برمی‌گشت که این طرح در سال جاری آغاز شد و موفقیت‌های زیادی به همراه داشته است.

ابوذری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع خودکشی اظهار کرد: چند مرکز مشاوره راه‌اندازی شده و برنامه‌های پیشگیری و آگاه‌سازی را انجام می‌دهند.

رئیس بهزیستی بم با اشاره به آمار طلاق بیان کرد: طرح سلامت خانواده در راستای کاهش این مسئله تدوین شد که هم اکنون به جامعه هدف یعنی زوجینی که در پنج سال ابتدای زندگی خود قرار دارند، مشاوره داده می‌شود و در صورت لزوم اقدامات و مداخلات تخصصی در راستای کاهش طلاق انجام خواهد شد.

ابوذری در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: با توجه به اینکه فرزندان مراکز شبه خانواده تا ۱۸ سالگی می‌توانند در مرکز بمانند و سپس ترخیص می‌شوند، این موضوع یکی از دغدغه‌های بهزیستی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۶ فرزند ۱۸ ساله در مراکز ساکن هستند و بعد از آن در صورت شرایط بازپیوندی، به زندگی مستقل وارد می‌شوند و طبق دستورالعمل‌های سازمان، مددکاران و کارشناسان موظفند پیگیری پس از ترخیص داشته باشند و از اعتبارات مسکن استفاده می‌کنند و حتی در صورت ادامه تحصیل بچه‌ها می‌توانند تا مقطع دکترا ادامه بدهند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ابوذری از راه‌اندازی خانه مستقل برای فرزندان بالای ۱۸سال بهزیستی خبر داد و افزود: خانه مستقل با همکاری خیران در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در سال جدید بتوانیم خانه‌های مستقل را راه‌اندازی کنیم.

رئیس بهزیستی شهرستان بم در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهدای ۲۶ سری جهیزیه به زوجین تحت حمایت در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی اعطا شده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار