کد خبر: ۱۱۶۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴ 05 April 2024

در حالی که شهر اهواز با مجموعه‌ای از چالش‌های جدی همچون مسائل زیرساختی دفع آب‌های سطحی و... روبرو است، به نظر می‌رسد بخشی زیادی از تمرکز مدیریت شهری به جای حل این مشکلات، به جدال‌های قدرت داخلی بین شورا و شهرداری سوق داده شده است. در این میان سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز که خود را یک مدیر ملی می داند، اکنون به دلیل تلاش برای برکناری رضا امینی شهردار بی حاشیه و با برنامه اهواز در مرکز انتقادات قرار گرفته است.

اما این انتقادات همراه با پرسش های فراوانی است، یکی از سوالات اساسی که در این میان مطرح می‌شود، این است که پورموسوی در زمان حضور خود در وزارت کشور چه بودجه ای توانسته برای بهبود زیرساخت های شهری اهواز بعنوان یک خوزستانی به ارمغان بیاورد؟ همچنین در دورانی که رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای همین دوره بوده، چه دستاوردهای ملموسی در جهت جذب سرمایه گذار و... داشته که اینگونه در سخنرانی جلسه پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳، آبگرفتگی، عدم وجود فضای سبز مناسب، آسفالت کلیه خیابان های اهواز و... را که از چند دهه قبل به جا مانده محصول مدیریت رضا امینی شهردار کنونی می داند؟

در سویی دیگر به نظر می‌رسد که پورموسوی تنها بر روی عزل شهردار فعلی متمرکز شده است، بدون اینکه برنامه‌های مشخص و جامعی برای حل مسائل عمده شهر پیشنهاد دهد یا گره گشایی کند(پیگیری های استانی و ملی که رئیس شورای اهواز برای حل مشکلات این شهر بایستی داشته باشد). البته این رویکرد سوالات جدی در مورد اولویت‌های وی به عنوان رئیس شورای شهر ایجاد می‌کند که چرا وی جز «برکناری» به موضوع دیگری نمی اندیشد؟!

علاوه بر این، مسائل دیگری همچون محل زندگی خانواده پورموسوی نیز به نظر می‌رسد به عنوان یک نقطه انتقادی مطرح است. این سوال که آیا خانواده او در شهر اهواز زندگی می‌کنند یا خیر، می‌تواند به بررسی موضوعات مختلف شهرداری و شورا کمک کند که آیا مسئولین شهری به طور واقعی با مشکلات و چالش‌هایی که شهروندان روزانه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، درگیر هستند یا خیر؟ (اگر خانواده مسئولین در شهر اهواز زندگی کنند هرگز فکری جز خدمت در سر نمی پرورانند و به دنبال برکناری به هرقیمت مسئولین دیگر و لجبازی نمی روند).

در نهایت، انتظار می‌رود که مسئولین شهری از جمله رئیس شورای شهر اهواز، به جای تمرکز بر جدال‌های قدرت داخلی، تمام توان و تلاش خود را برای حل مسائل اساسی شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار