رییس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه، گذشت شاکیان به همچنین صدور حکم اعسار، ۴۰۱ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بیش از ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ 08 April 2024

تابناک خوزستان: علی دهقانی شامگاه یکشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان به با مشارکت اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اعضای این اتاق و مشارکت خیران استان در آیین اظهارکرد: احسان و نیکی به دیگران یکی از اوصاف اخلاقی و از نظام ارزشی دین مبین اسلام است.

وی افزود: بی شک نیکی و کمک به افراد نیازمند به پیوند و انسجام اجتماعی کمک کرده و در جامعه آرامش و ثبات ایجاد می کند.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: یکی از جلوه های بسیار مهم و ارزشمند انسانی، احسان به دیگران است اما معنی احسان فراتر از مفهوم اخلاقی آن است؛ احسان معانی و تعابیر متعددی داشته و در چهار مصداق می‌توان به مبانی احسان اشاره کرد.

دهقان ادامه داد: از این مصادیق احسان، طراوت احسان خداوند به انسان، احسان نسبت به پیامبر(ص) و دین اسلام، احسان به خویشتن و احسان به دیگران است.

وی بیان کرد: برخی افراد در جامعه داوطلبانه به نیازمند کمک می کنند که آن ها در ابتدا با این اقدام خیر به خود و خانواده و جامعه کمک کرده‌اند.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: برخی افراد محکوم به حبس نیستند بلکه زندان رفتن آن ها به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی است که خداوند را شاکریم در خوزستان خیران هرساله در این ایام پربرکت با کمک خود، زمینه آزادی بخش قابل توجی از بدهکاران جرایم غیر عمد را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه، گذشت شاکیان به همچنین صدور حکم اعسار، ۴۰۱ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بیش از ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

دهقان گفت: از این مبلغ یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال را شکات بخشیدند و برای هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال نیز حکم اعسار صادر شد که با کمک ستاد دیه استان نیز ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و زمینه آزادی زندانیان فراهم شد.

وی اظهار کرد: اکنون در زندان‌های استان ۳۶۰ مددجو با بدهی ۱۴ هزار میلیارد ریال در انتظار کمک خیران هستند که تاکنون در جشن های گلریزان استان ۱۰۰ میلیارد ریال جمع آوری شده و پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک رمضان این مبالغ به ۱۵۰ میلیارد ریال برسد.

دهقان یادآور شد: امید است با مشارکت و تقویت حس نوع دوستی و انسان دوستی، زمینه آزادی ۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان که با مشارکت اعضای اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد؛ تعدادی از زندانیان آزاد در این مراسم آزاد و به جمع خانواده بازگشتند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار