آقایان مسئول !افزایش قیمت بسیاری از مواد غذایی بخصوص سبزی و صیفی جات به حدی رسیده که آرامش روانی جامعه را مورد تهدید قرار داده است و مردم توان خرید سبزی خوراکی آب رفته کیلویی 60هزار تومانی را ندارد!
کد خبر: ۱۱۶۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴ 16 April 2024

تابناک ایلام ؛ مجتبی کاور:: امروز در سایه بی تدبیری و عدم نظارت مسئولان نظارتی و اجرایی ودستگاه های متولی بازار دهلران یکی از رها شده ترین بازار های کشور می توان تلقی کرد شهرستانی که مردم آن به خاطر نابسامانی و تفاوت قیمت ها ، افزایش بی رویه قیمت ، افزایش خود سرانه قیمت ها از سوی برخی کسبه و نبود نظارت کافی و بازدارنده از سوی دستگاه های متولی کلافه شده اند.

متاسفانه آنچه که در کف خیابان دهلران مشهود است بازار کاملا رها شده و عده ای دلال امورات و محیتاج روز مرده مردم را هر طوری که دوست دارند قیمت گذاری می کنند و کسبه هم به هر قیمتی اجناس خود به مصرف کنندگان عرضه می کند .

وجود دلالان تعیین کننده نرخ محیتاج روز مره مردم در بحث میوه وتربار در سایه نبود نظارت کافی بر بازار سبب شده سبزی خوراکی 60هزار تومان، کوجه کیلویی 20هزار تومان ، هندوانه 25هزار تومان ، پیاز 40تا 55هزار تومان ، سیب درختی 35هزار تومان ، ، خیار 25هزار تومان به مردم عرضه شود این در حالی است که در 100کیلومتری دهلران و در شهرستان دزفول که تامین کننده تمام محیتاج میوه و تربار است گوجه کیلویی 8تا 10هزار تومان ، هندوانه12 هزار تومان ، خیار10هزار تومان عرضه می شود

آقایان مسئول !افزایش قیمت بسیاری از مواد غذایی بخصوص سبزی و صیفی جات به حدی رسیده که آرامش روانی جامعه را مورد تهدید قرار داده است و مردم توان خرید سبزی خوراکی آب رفته کیلویی 60هزار تومانی را ندارد!

متاسفانه روند رو به رشد و افزایش خود سرانه قیمت ها در شهرستان دهلران تا به امروز متولیان تنظیم بازار را از خواب غفلت بیدارنکرده است و موج تورم در حوزه سبزی و صیفی جات و محیتاج روز مره مردم که هیچ ربطی به تحریم ها ندارد اقشار آسیب پذیر جامعه را آسیب پذیرتر کرده است و سفرهای خالی مردم در حال جمع شدن است به لطف مسئولان !

آقایان مسئول ! آنچه که مشهود است بازاردهلران رهاست و در حق مردم اجحاف می‌شود و حال این سئوال مطرح است نقش اصناف، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و بازرسان و تنظیم بازار کجای کار است !

به هر حال گرانی افسارگسیخته و تورم در حوزه های مختلف بخصوص محیتاج روز مره مردم در شهرستان دهلران واقعیت تلخ و اسفباری است که هیچ گونه نمی توان آن را کتمان کند باشد که دستگاه های نظارتی و مسئولان اجرایی استان و شهرستان اگر مدیران ناکارآمد هستند وادارات شهرستان از سومدیریت رنج می برند باید در بحث مدیران تجدید نظر کنند و افراد توانمند را جایگزین کنند و قرار نیست مردم هزینه ناکار آمدی مدیران را در این شرایط سخت اقتصادی از جیب خود پرداخت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار