استاندار گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۶۶ همتی دولت سیزدهم در گلستان گفت: در دولت سیزدهم ۱۳۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال گلستان با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریالی احیا و برای افزون بر هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 23 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، علی محمد زنگانه روز سه‌شنبه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه سه استان «گلستان، مازندران و خراسان شمالی» باحضور حجت‌الاسلام «حاجی علی اکبری» رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: گلستان در آغاز فعالیت دولت سیزدهم هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داشت که به کمتر از ۸۰۰ پروژه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی‌ها (عمرانی) گلستان هم در ۲ سال پایانی دولت دوازدهم ۴۲ هزار میلیارد ریال بود که اکنون به ۱۶۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و این امر سبب شده تا استان ما به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود.

زنگانه ادامه داد: تلاش داریم حجم سرمایه‌گذاری دولت در گلستان را تا افق ۱۴۰۴ به رقم ۲۲۵ همت افزایش دهیم تا بدین ترتیب سرانه درآمدی مردم این استان را که در آغاز فعالیت دولت نصف میانگین کشوری بود، ارتقا دهیم.

استاندار گلستان همچنین با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در بخش‌های گوناگون زیرساختی این استان، اظهار کرد: علاجی بخشی خلیج گرگان و لایروبی کانال آبرسان آشوراده با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، احیای پروژه پتروشیمی گلستان پس از ۱۸سال توقف با سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد ریال و پیگیری راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون با سرمایه گذاری ۵۳۰ هزار میلیارد ریال از مهمترین اقدامات مهم دولت انقلابی آیت الله رییسی بوده است.

وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در گلستان و طی هشت سال دوم قبل تنها ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار بود که در دولت سیزدهم و تاکنون این عدد به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار افزایش یافته ضمن اینکه سه پروژه به ارزش ۱۷.۴ میلیون دلار نیز درحال پیگیری و اقدام است.

زنگانه اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۱۳۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال گلستان با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریالی احیا و برای افزون بر هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار