استفاده از وجوهات در امر ورزش/توجه شوراي عالی انقلاب فرهنگي به امر گسترش ورزش در جامعه
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه شهرستان ميبد در ديدار مدير كل و معاونين اداره كل ورزش و جوانان استان يزد با تاكيد بر توجه اين شورا به مقوله توسعه و گسترش ورزش در جامعه، استفاده از وجوهات براي كمك به ورزش را نيز يك موضوع مهم خواند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 08 March 2015
به گزارش تابناک یزد، آيت الله "عليرضا اعرافي" با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س)، از مسئولان ورزش و جوانان استان كه علي رغم تمام سختي‏‎ها و كمبود اعتبارات، تنها با عشق و علاقه، مشعل ورزش استان را روشن نگه داشته‎‎اند، قدرداني كرد.
وي در ادامه با تشكر از خيرين و حاميان مالي ورزش، اظهار كرد: كساني كه در ورزش به صورت خاص و در امور جوانان به صورت عام فعاليت مي‎‎كنند، كارشان عبادت و داراي ثواب الهي خواهد بود.
ريیس جامعه المصطفی(ص) و استاد حوزه علمیه قم معتقد است كه تامين فضاهاي ورزشي و مكاني براي اوقات فراغت جوانان اولاست يا حداقل مانند آن است و خيرين و افراد نيك‎‎انديش نيز به اين مسئله توجه كنند چرا كه آينده كشور سلامت و حيات نسل آينده در گروي يك نسل سالم، بانشاط، نيرومند، توانا و شكوفاست.
وي در ادامه ورزش را يكي از اركان و پايه‏‏هاي مهم تحقق داشتن چنين نسلي عنوان و با اشاره به رابطه مستقیم ورزش با تامین سلامت و ايجاد نشاط در جامعه، متذكر شد: انتظار داريم كه مسئولان مربوطه توجه خاصی به توسعه ورزش و بخصوص ورزش همگانی داشته باشند چرا که با گسترش ورزش در بین آحاد جامعه بسیاری از مشکلات و معضلات حل خواهد شد.
آيت الله اعرافي با تاكيد بر توجه روحانيت به مقوله ترغيب و  تشويق جامعه به ورزش ،چه در حوزه قهرماني و چه در حوزه همگاني، گفت: البته حوزه قهرماني و همگاني، دو حوزه از هم جدانشدني هستند چرا كه قهرمان خوب برخواسته از فرهنگ خوب در حوزه ورزش همگاني است.
وي در اين رابطه اظهار كرد: به توسعه ورزش همگانی و روستایی باید نگاه ویژه‏‏ای داشت چرا كه قطعاً با همگانی کردن و گسترش ورزش در بین مردم، مسیر دست‏‏یابی به ورزش قهرمانی و حرفه‏‏ای نیز هموارتر خواهد شد.
امام جمعه قم همچنين خواستار توجه به موضوع اخلاق و فرهنگ‎‎ورزي در ورزش شد و اظهار كرد: متاسفانه برخي مواقع شاهد پاره‏‏اي از ناهنجاري‎‎ها در ورزش هستيم و انتظار است كه مسئولان ورزش با صيانت از اخلاق و ضوابط و قوانين ورزش، اخلاق، فرهنگ و ادب ورزشي را بيش از پيش گسترش دهند.
وي افزود: هرچند كه همه رشته‎‎هاي ورزشي، اسلامي هستند ولي در برخي رشته‎‎هاي ورزشي كه ريشه در تمدن و هويت ديني ما دارند، بايد پيشگام در اين امر باشيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به طرح پيشنهادات مطرح شده از سوي مدير كل ورزش و جوانان استان در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تصريح كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد به حوزه ورزش نيز توجه داشته باشد كه در اين صورت اعتباراتي را نيز مي‎‎توان در اين رابطه جلب كند.
وي با تاكيد بر اعمال نقش موثرتر آموزش و پرورش، دانشگاه‎‎ها و صنعت در توسعه و گسترش ورزش، افزود: البته استفاده از وجوهات براي كمك به ورزش نيز از موضوعات مهم در اين مقوله است.
 وي در مورد ورزش شهرستان ميبد نيز خواستار تشكيل شوراي ورزش شهرستان با حضور مسئولان، روساي هيئات ورزشي، تني چند از خيرين و مردم شد و بر پيگيري اين موضوع از سوي اداره ورزش و جوانان شهرستان ميبد تاكيد كرد.
وي همچنين طراحي و ايجاد صندوق حمايتي از ورزشكاران و قهرمانان و بهره‎‎گيري از بانك اطلاعاتي فضاهاي موجود در شهر مانند دانشگاه‎‎ها و حسينيه‎‎ها و غيره براي استفاده از آنها در بخش ورزش را توصيه كرد.
آيت الله اعرافي در پايان نيز توجه به ورزش بانوان را نيز حائز اهميت خواند و ابراز اميدواري كرد كه پارك بانوان شهرستان به زودي افتتاح و مورد بهره‎‎برداري قرار گيرد تا بانوان ميبدي نيز در محيطي سالم به انجام حركات ورزشي بپردازند.
"مسعود شريعتي" مدير كل ورزش و جونان استان نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از ورزش استان، اختصاص بیش از 200 میلیون تومان از وجوهات در امر ورزش توسط آیت الله اعرافی را از راهكارهاي نادر و كم‎‎نظير در امر توسعه ورزش خواند و با تقدیر از این اقدام و بر استفاده مطلوب از اين ديدگاه تاكيد كرد.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان ورزش و جوانان استان یزد، وي همچنين با تاكيد بر رفع موانع و مشكلات جوانان و ورزش، اين اقدام را باعث ايجاد جهشي خوب در توسعه ورزش و رسيدگي به امور جوانان خواند.
شريعتي اظهار كرد: به عنوان نمونه اگر در بحث باشگاهداري بتوانيم تسهيلاتي كم‎‎بهره پرداخت شود، هم سلامت جوانان و عموم مردم و هم بخشی از اشتغال جوانان حل خواهد شد.
وي خواستار توجه شوراي عالي انقلاب به مقوله توسعه و گسترش ورزش در جامعه و تزريق اعتبارات به اين مهم شد و گفت: تحقق چنين موضوعي قطعا ثمرات خوبي را براي ورزش كشور به دنبال خواهد داشت و توفيقات بيشتري حاصل خواهد شد.
وي با اشاره به حذف ماليات حاميان ورزش در برنامه پنجم، از تلاش براي اعمال اين بخشودگي مالیاتي در برنامه ششم توسعه براي دلگرمي و ايجاد انگيزه در حمايت از ورزش توسط واحدهاي صنعتي، تولیدی و معدنی خبر داد.
مدير كل ورزش و جوانان استان همچنين از تلاش براي گسترش ورزش در شهرستان‎‎ها خبر داد و افزود: اولين گام در اين رابطه توجه به بحث آموزش است چرا كه با آموزش و توجه به علمي كردن ورزش، بعد همگاني ورزش رونق مي‏‏گيرد و با رونق ورزش همگاني، ورزش قهرماني نيز گسترش خواهد يافت.
شريعتي در پايان نيز در رابطه با طرح‎‎هاي نيمه تمام ورزشي نيز ابراز اميدواري كرد كه اين طرح‏‏ها هرچه زودتر و با حمايت خيرين نيك‎‎انديش استان مورد بهره‎‎برداري قرار گيرد.
طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این دیدار بر نقش جوانان در توسعه کشور اشاره و اظهار کرد: يكي از راه هاي پيشرفت و ترقي كشور ها سرمايه گذاري بر روي جوانان و نسل آينده شان مي باشد که باید توجه ویژه ای به این قشر داشت .
وی افزود: باید با برنامه ریزی و تلاش در رفع مشکلات جوانان از قبیل اشتغال ، مسکن و  ازدواج گام برداریم و قطعا نگاه مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند فضایی را ایجاد کند تا در این راه موفق تر عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار