رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی دامپزشکی استان قزوین گفت: در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مواد غذایی، بقایای مواد غذایی با منشاء دامی در قزوین کنترل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 27 October 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی رضایی بعد از ظهر امروز در نشست با دامداران استان قزوین اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مواد غذایی، بقایای مواد غذایی با منشاء دامی در قزوین کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه دامپروری روش‌های نوین متعددی وارد شده است، بیان کرد: در راستای تسریع امور و رعایت اصول بهداشتی روش‌های نوین متعددی در عرصه دامپروری وارد شده که این امر احتمال رخداد برخی بیماری‌ها به سبب مصرف آنتی‌بوتیک‌ها را افزایش داده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: مصرف بی‌رویه و عدم رعایت زمان منع مصرف داروها در دام و طیور سبب باقی ماندن دارو و اثرات زیان‌بار در مواد غذایی با منشاء دامی می‌شود.

رضایی عنوان کرد: دامداران و مرغداران باید در زمینه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به توصیه‌های مدیران و مسئولان دامپزشکی توجه کرده و به میزان موردنیاز و در زمان مناسب از داروها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی در زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک دام و طیور اقدامات لازم را انجام داده و دامداران نیز باید همکاری لازم را با مسئولان و کارشناسان آزمایشگاه داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار