مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه درصد آزادراه‌های استان اکنون صفر است، گفت: تا سال 1400 باید طول آزادراه‌های شیراز به 500 کیلومتر برسد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 28 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: هوشنگ عشایری سه‌شنبه 5 آبان در دیدار اعضای شورای راه و مسکن استان فارس با آیت‌الله ایمانی، گفت: استان فارس هم‌اینک 12.5 درصد از کل راه‌های همسنگ کشور را دارد و به این لحاظ رتبه اول است.

وی با اشاره به اینکه 2500 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد اما فارس سهمی از آن ندارد، خاطرنشان کرد: 230 کیلومتر آزادراه شیراز- اصفهان در حال احداث است.

عشایری گفت: آزادراه شیراز اصفهان در دو بخش 115 کیلومتری اجرایی شده و از پایان سال 89 عملیات اجرایی آن با جذب سرمایه‌گذار در یک بخش آغاز شد و از سال 92 در بخش دوم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در شش قطعه، عملیات احداث آزادراه شیراز- اصفهان، در حال پیگیری است، گفت: در دو قطعه 60 درصد پیشرفت فیزیکی و در مابقی قطعات بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و امیدواریم تا پایان سال 96 این پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

عشایری اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده برای احداث آزادراه یاد شده را بالغ بر 1500 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: سال گذشته 200 میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص یافت و امسال هم امیدواریم همین میزان اعتبار از محل اوراق مشارکت به پروژه تزریق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در عین‌حال گفت: قرار بود این پروژه سال 94 به بهره‌برداری برسد اما به‌دلیل آنکه یک عملیات اجرایی یک قطعه پایان سال 89 و یک قطعه در سال 92 آغاز شد، زمان بهره‌برداری نیز به تاخیر افتاد.

عشایری با یادآوری اینکه عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان نیز آغاز شده است، گفت: با تکمیل این کنارگذر و پس از اتصال آزاده راه شیراز- اصفهان به آن، فاصله شیراز به تهران حدود 200 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس حجم مسافر جابه‌جا شده در سال گذشته توسط زیرساخت‌های حمل و نقلی این استان را حدود 15 میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: حجم خط‌آهن‌های استان فارس طی سال‌های آتی توسعه قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار