مدیر اجرایی پنجمین شب‌شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور گفت: این شب‌شعر 28 محرم‌الحرام مصادف با 20 آبان ماه جاری در دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 29 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: بهروز صادقی اظهار داشت: تاکنون بیش از 40 اثر ادبی از اقصی نقاط ایران اسلامی از جمله زنجان، خوزستان و کرمان به دبیرخانه پنجمین شب‌شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور ارسال‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور حضور بیشتر اساتید، ادبا و شاعران عشایر در این همایش مذهبی و معنوی مهلت ارسال آثار تا 13 آبان ماه جاری تعیین شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در موعد مقرر به دبیرخانه آن برای داوری ارائه دهند.

مدیر اجرایی پنجمین شب‌شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور تصریح کرد: این همایش با مشارکت نهادهای عشایرمحور شامل آموزش‌ و پرورش عشایر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل امور عشایر به همراه جمعی دیگر از محبان ترویج فرهنگ مذهبی و معنوی از گذشته چشمگیرتر خواهد بود.

صادقی بیان داشت: در مرحله چهارم این همایش که در ماه صفر سال گذشته برگزار شد 140 اثر توسط  شاعران عشایری میهن اسلامی به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شد که بیانگر شور و نشاط جوانان و فرهیختگان عشایری است.

وی اضافه کرد: از سال 1390 تاکنون چهار برنامه شب‌شعر عاشورایی جنوب کشور با حضور ادیبان عشایری برگزار شده که نخستین بار تنها چند شاعر حضور داشتند و با استقبال جامعه هدف به چند برابر افزایش ‌یافته است.

مدیر اجرایی پنجمین شب‌شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور اظهار داشت: اشعار رسیده به این دبیرخانه توسط نادر عبداللهی چهره شاخص ادبی عشایر کشور مورد داوری قرار می‌گیرد و شاعران برتر نیز تقدیر می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار