مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تحریف در مکتب اسلام و فرهنگ عاشورا توطئه خطرناکی است که سال‌ها است دشمنان اسلام تحقق آن را به جد دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در نشست متولیان برنامه‌های سوگواره عاشورایی در اردبیل، اظهار کرد: دشمن سال‌ها است که در یک خط سیر با شدت و ضعف امر تحریف در اندیشه امام حسین (ع) و انحراف در مبانی نهضت عاشورا را به جد دنبال می‌کند که در این بین شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه کربلا برخوردار است.

وی گفت: این ماه فرصت عظیمی را برای شیعیان و محبان اهل بیت (ع) مهیا می‌کند تا با برگزاری جلسات عزاداری علاوه بر ارتقای معلومات دینی، بتوانند به برکات و اجر و ثوابی که در این ماه وجود دارد، دست یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حالت بکا و گریاندن مردم در این مجالس ارزش و ثواب بسیاری در نزد خداوند تبارک و تعالی دارد، البته این گریستن و گریاندن نیز شرایط خاص خود را دارد.

قیامی بیان کرد: گریستن در مجالس عزاداری امام حسین (ع) وسیله‌ای برای حرکت در مسیر ترسیم شده توسط آن حضرت است که فرمودند: «روش من برای شما اسوه و الگو است» اینگونه نیست که فکر کنیم امام حسین وظیفه‌ای بر عهده داشتند که انجام دادند و تمام شد و دیگر ما چنین وظیفه‌ای نداریم بلکه قیام عاشورا الگویی منحصربفرد برای همه آزادی‌خواهان جهان به ویژه برای پیروان اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.

این مسئول یکی از راه‌های تبیین درست قیام امام حسین (ع) را شناخت فلسفه عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: شناخت فلسفه عاشورا و عزاداری از اهمیت بسزایی برای معرفی حماسه کربلا برخوردار است، اینکه چرا عاشورا به وجود آمد و چرا امام حسین (ع) قیام کرد و چرا زن و فرزندانش را همراه خود به کربلا برد؟ چه شرایطی برای اسلام ایجاد شد که حضرت احساس تکلیف کرد و این اتفاقات رخ داد؟ از جمله مسائلی هستند که اگر به درستی تبیین نشوند ممکن است مردم به بیراهه بروند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: به طوری که نمونه‌هایی از این انحرافات را می‌توان در برخی افراد مشاهده کرد؛ برخی افراد که مبالاتی در دین ندارند تصورشان این است که اگر برای امام حسین (ع) گریه کنند همه گناهان آنها بخشیده خواهد شد و به بهشت می‌روند و این تفکر غلط و خطرناک موجب شده که عده‌ای از این طریق در انجام گناه و معصیت جری شوند.

قیامی به سخنی از امام حسین (ع) در خصوص یکی از دلایل قیام عاشورا استناد کرد که می‌فرمایند« اِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّةُ بِراع مِثْل یَزِید.... حال که حکومت و مدیریت جامعه در دست کسی مانند یزید قرار گرفته است دیگر زنده ماندن ننگ است و باید همه قیام کنند و در مقابل این دیکتاتور فاسد بایستند تا حکومت حق برقرار شود».

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: سخنان امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا، همسو با آیات قرآنی است که هدف و فلسفه قیام عاشورا را تبیین می‌کند و لازم است این مسائل نسل به نسل برای مردم بیان شود تا همگان به شکل صحیحی با نهضت امام حسین (ع) آشنا شده و بفهمند که این نهضت الگو برای تحقق اسلام و مقابله با ظالمان و ستمگران است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار