نشست تخصصی فنی و مهندسی با حضور دکتر قبادیان و جمعی از اساتید در دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 31 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ نشست فنی نظام مهندسی با حضور جناب آقای دکتر قبادیان قائم مقاوم معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون سابق انرژی اتمی و جناب آقای مهندس شیخ زاده، کارشناس ارشد نظام مهندسی ، جمعی از اعضای نظام مهندسی،کارمندان، اساتید ومسئولیندانشگاه، به میزبانی دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد.

در این نشست اسماعیل احمدی فر رئیس دانشگاه شهرداری اهواز تامید کرد: استان خوزستان مهد تمدن ها و سرزمین منابع معدنی ایران، سرزمین دلاور مردان و شیرزنان می باشد.

وی افزود: متخصصین گرد هم آمده اند تا مسائل تاریخی، فنی و مهندسی کشور را که مهد تمدن ها است بررسی کنند. سرزمینی که تاریخ ده هزار ساله دارد و تمدن جیرفت شهر سوخته، ایرانیان هخامنشیان و ساسانیان را در دوره باستان و بعد از ورود دین اسلام در مسائل فنی مهندسی در جهان دارد، بایستی در مسائل فنی مهندسی نیز حرف اول را بزند.

نشست هم اندیشی فنی مهندسی در دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد + تصاویر

احمدی فر با اشاره یه اینکه ایرانی ها از گذشته دارای سبک معماری بوده اند افود: هیچ کشور و تمدنی پا برجا نخواهد ماند جز آنکه سبک معماری بومی داشته باشد. در حوزه امپراطوری هخامنشیان شهرهایی را می بینید که در تاریخ باستانی بی بدیل بودند مانند تخت جمشید و پاسارگاد و هزاران شهر در دل تمدن ایرانی.

رئیس دانشگاه شهرداری اهواز ادامه داد: حسن این قضیه به اینست که تمدن ایرانی همه مهندسین و حرفه های جهان را می پذیرد و در تاریخ هخامنشیان در معماری تخت جمشید هنر هندی، مصری، سومری و ایرانی هست و این نشان دهنده این است که ما جهان وطن بوده و تمامی هنرهای جهان را گرفته و بومی کرده ایم که این راه استمرار دارد تا دوره ساسانیان و پس از ورود اسلام معماری سلجوقی، طاهریان و ... تا در دوره قجاریه ما سبک معماری داشته ایم.

 وی خاطرنشان کرد: مدتی است از سبک اسلامی ایرانی خود دور شده ایم که مهندسین ما باید راهی برای این قضیه پیدا کنند تا دچار بی هویتی نشویم. امروزه سبک معماری مدتی است سبک غربی شده است.

اسماعیل احمدی فر افزود: در دوره هخامنشیان ما هنر را بومی کردیم در دوره اسلام هم بایستی چنین کاری را انجام دهیم اما امروزه معماری ما سبک غربی پیدا کرده است و این در دراز مدت به ما ضربه وارد میکند. امیدست با همت متخصصین و دانشجویان که سرداران علمی این مملکت هستند، راهی برای این مسئله پیدا شود.

احمدی فر در پایان با تاکید بر  فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم داشتن معماری ایرانی بیان کرد: باید در چند سال آینده طبق افق 1404 در منطقه خاورمیانه جایگاه اول را در این حوزه داشته باشیم. مردم ما ثابت کرده اند ما برای هر دردی درمانی پیدا کرده ایم و برای این مشکل نیز راه حلی پیدا خواهیم کرد.

نشست هم اندیشی فنی مهندسی در دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد + تصاویر

در ادامه این نشست دکتر برات قبادیان ضمن عرض تسلیت ایام سوگرواری سرور و سالار شهیدان  اظهار داشتند: امروز دیگر نمی توان کشورها را به صورت سنتی اداره کرد و می بایست نگاه مهندسی وجود داشته باشد.

دکتر قبادیان در ادامه به مشکلات ترافیکی و آلودگی است اشاره کرده و بیان داشت: اگر نگاه ، نگاه مهندسی بود چنین مشکلاتی نداشتیم.

وی افزود: راه حل این مشکلات مشخصاً در نگاه علمی، فنی، مهندسی و منطقی به آنها است.

نشست هم اندیشی فنی مهندسی در دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد + تصاویر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار