کد خبر: ۱۲۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 03 November 2015
صنعت گردشگری در دنیا رونق فراوانی پیدا کرده تا جایی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه و دارای منابع درآمد پایین توانسته اند از این طریق بسیاری از شاخصهای اجتماعی و اقتصادی خود را بالا ببرند و بر بسیاری از مشکلات نظیر بیکاری، کمبود درآمدارزی و درآمد سرانه پایین و مسائل فرهنگی راه حل هایی پیدا کنند. کشور ایران جز 10 کشور اول جهان از لحاظ جاذبه های گردشگری و جز 5 کشور اول از لحاظ تنوع توریستی و جز 3 کشور اول دنیا از لحاظ تنوع صنایع دستی می باشد. ایران در جنوب آسیا رتبه دوم جذب بیشترین گردشگر و درآمد حاصل از گردشگری پس از هند را به خود اختصاص داده است.

شهر یزد اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان می باشد. این شهر یکی از باستانی ترین  شهرهای کشور در جبهه میانی فلات ایران و در همسایگی کویر مرکزی است که سابقه سکونت و زندگی  شهری به قبل از اسلام برمیگردد و محدوده محلات قدیمی و تاریخی شامل 41 محله قدیمی و سنتی می باشد که همه اینها نشان دهنده پتانسیل بالا گردشگری و توریسم در شهر یزد می باشد که متاسفانه به خاطر وجود مسائل و مشکلاتی نتوانسته است با وجود دارا بودن جاذبه در زمینه تاریخی، فرهنگی، درمانی حائز رتبه برتر در سطح کشور می باشد که بعد از بررسی مشخص شده بیشترین انگیزه سفر به شهر یزد برای گردشگران داخلی مربوط به تفریح بعد درمان و بعد از آن کسب و کار بوده است و برای گردشگران خارجی بازدید از آثار باستانی و فرهنگی می باشد که این نشان دهنده قابلیت فراوان گردشگری در سفر به یزد است.

اگر چه طبق اظهار نظر مسئولین گردشگری، شهر یزد،  در سالهای اخیر توانسته است اقدامات موثری را انجام دهد اما با توجه به جاذبه های متنوع و منحصر بفرد یزد میتوان با برنامه ریزی صحیح و اصولی و مدیریت کارا و از طریق تربیت نیروی انسانی، شهر یزد را به رتبه برتر در زمینه گردشگری در سطح کشور رسانید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار