برای نخستین مرتبه در کشور با طراحی و اجرای پست سیار فشارقوی قابل تغذیه از دو سطح ولتاژ فوق توزیع در شرکت برق منطقه ای یزد قابلیت پشتیبانی از شبکه های فوق توزیع با هر دو سطوح ولتاژی 63 و 132 کیلوولت فراهم شده است.
کد خبر: ۱۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 10 March 2015
به گزارش تابناک یزد، مبتکر و مجری این پروژه گفت: انجام نوآوری روی سیم پیچ ترانسفورماتور قدرت و برخی از تجهیزات فشارقوی پست برای نخستین مرتبه در کشور از شاخصه های این پروژه است .
حمید رضا افتخاری با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پست سیار برق فشارقوی که در شرکت برق منطقه ای یزد طراحی شده 35 میلیارد ریال است افزود: این پست برای مواقع اضطراری و خرابی های گسترده ناشی از حوادث طبیعی یا ناهنجاری های حادث شده در شبکه های برق رسانی می تواند جایگزین پست های معمولی ایستگاهی شود.
وی صرفه جویی اقتصادی، قابلیت مانور بالا در مواقع اضطراری برای اتصال به شبکه های برق رسانی و همچنین افزایش ضریب اطمینان برق رسانی را از مزیت های مهم پست سیار برق فشارقوی دو ولتاژی برشمرد.
این مبتکر یزدی با بیان اینکه این پست در فهرج با سطح ولتاژ 132 به 20 کیلوولت و میبد با سطح ولتاژ 63 به 20 کیلوولت با موفقیت ماموریت برق رسانی به مشترکین را انجام داده است تاکید کرد: با اجرای این طرح در شرکت برق منطقه ای یزد الگوی کاملی برای کل کشور و 13 استانی که این دو سطح ولتاژ را دارند، ارایه شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد،افتخاری اظهار داشت: با اجرای حداقل 4 دستگاه ازاین گونه پست ها می توان برای هریک از این سیزده استان1820 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی فقط در سرمایه گذاری اولیه برای کل کشور به ارمغان آورد و هزینه های انبارداری و نگهداری پست های سیار به نصف کاهش پیدا می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار