رييس دادگستري يزد:
ريیس کل دادگستری استان یزد گفت: کسانی که به بهانه جشن چهارشنبه پایان سال آرامش مردم را برهم زنند، برخورد خواهد شد
کد خبر: ۱۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 10 March 2015

به گزارش تابناک یزد،"محمدرضا حبیبی" در حاشیه جلسه ستاد مقابله با جرائم خاص استان یزد، افزود: کسی با شادی و تفریح مردم مخالف نیست، اما نباید شادی عده‏‏ای مزاحم آرامش دیگران شود.

وی به اتفاقات ناگوار و حوادث غیرمترقبه سال‏‎‎های قبل در شب چهارشنبه آخر سال اشاره و بیان كرد: باید نسبت به عواقب بعضی از اقدامات و حرکات که برای خود افراد و بعضاً رهگذاران و افراد عادی خطر ایجاد می‏‏کند، هشدار داد و با استفاده از آرشیو تصاویر سال‎‎های قبل مستندی را با کمک صدا و سیما ساخت و پخش کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: در سال‏‏های گذشته همواره شاهد حوادث تلخ و ناگوار از جمله نقص عضو و همچنین دیات سنگین برای مصدومین بوده‎‎ایم و انتظار است امسال با رعایت حدود و قوانین شاهد هیچ گونه حادثه ناگواری نباشیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: البته دستگاه‏‏های امنیتی و انتظامی نیز در صحنه حضور خواهد داشت و با هرگونه اقدامی که باعث سلب آسایش مردم شود و یا در نظم عمومی خلل ایجاد کند برخورد خواهند کرد.

با اقدامات ضد فرهنگی در چهارشنبه سوری برخورد می‎‎شود

"جمال قضاوتی" دادستان عمومی و انقلاب یزد نيز در حاشيه اين مراسم گفت: با هرگونه اقدامات هنجار شکنانه و ضد فرهنگی در شب چهارشنبه پایان سال موسوم به چهارشنبه سوری برخورد خواهد شد.

وي افزود: بافت فرهنگی و مذهبی جامعه یزد به علت نزدیکی شب چهارشنبه پایان سال با ایام فاطمیه، بدون شک از هر اقدام ضد فرهنگی خودداری می‎‎کنند .

وی ادامه داد: در سنوات گذشته مردم در بعضی از محله‏‏های قدیمی آتش‏‏های کوچکی را فراهم می‏‏کردند و بدون مزاحمت برای سایر اهالی یکی از رسوم اقلیت‏‏های مذهبی در یزد انجام می‏‏گرفت .

این مقام قضایی با اشاره به بعضی از اقدامات ضد فرهنگی و مخل در نظم در سنوات اخیر، اظهار كرد: عده‎‎ای با عنوان جشن چهارشنبه سوری اقداماتی را انجام می‏‏دهند که نه تنها ریشه در فرهنگ و سنت‎‎های این مرز و بوم ندارد، بلکه مورد اعتراض و انزجار بسیاری از مردم متین و متدین یزد نیز است.

به گزارش ایسنا،قضاوتی تصریح کرد: عده‏‏ای با پرتاب مواد محترقه و نارنجک‎‎های دست‎‎ساز، مایه سلب آرامش و آسایش مردم می‏‏شوند که این کار صحیحی نیست و با آن برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار