تفاهم نامه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مشترک میان دانشگاه شیراز و فرماندهی انتظامی استان فارس منعقد شد.
کد خبر: ۱۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ 10 March 2015

در مراسمی که با حضور مسئولان دانشگاه شیراز و فرماندهان نیروی انتظامی فارس در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه ترتیب یافت این تفاهم نامه توسط دکتر مجید ارشاد، رئیس دانشگاه شیراز و سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به امضا رسید.

به گفته دکتر ارشاد، این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از توانایی‌های آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و امکانات طرفین، در راستای رفع نیازمندی‌های علمی و توسعه فعالیت‌های علمی منعقد شده است.

از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه می‌توان به استفاده از قابلیت‌های علمی و توان تخصصی دانشگاه شیراز برای نظارت بر طرح‌های پژوهشی و ارزیابی، مشاوره و ارتقای ظرفیت علمی و فناوری نیروی انتظامی، تعیین زمینه ها و نیازمندی‌های پژوهشی- تخصصی فرماندهی انتظامی و اعلام آن به دانشگاه شیراز برای تعریف پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، همکاری در جهت کاربردی کردن تحقیقات و قابل استفاده کردن طرح‌های خاتمه یافته پژوهشی، طراحی علمی و اجرایی کارگاه ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز نیروی انتظامی بوسیله دانشگاه شیراز، استفاده از تجارب و توانایی های فرهنگی و هنری دانشگاه شیراز در برنامه ریزی فعالیت های نیروی انتظامی استان فارس و مشارکت در برگزاری گردهمایی‌ها و سمینارهای علمی پژوهشی، اتاق فکر، شورای پژوهش و نشست های علمی مشترک اشاره کرد.

دکتر ارشاد در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: معتقدیم ارتباط دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی باعث بهره مندی از ثروت ملی موجود در دانشگاه‌ها می‌شود و دارای منافع زیادی برای مردم است.

وی افزود: این رسالت اجتماعی دانشگاه به شمار می رود که برای مشکلات موجود در جامعه راهکار ارائه دهد.

رئیس دانشگاه شیراز بر همکاری همه جانبه دانشگاه شیراز با دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

دکتر ارشاد تصریح کرد: دانشگاهیان با آرامش خاطر در سایه امنیت موجود در جامعه، مشغول کارهای علمی هستند و این امنیت مرهون تلاش نیروی انتظامی است که قابل تقدیر است.

وی، روابط دانشگاه شیراز با نیروی انتظامی را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه، زمینه مناسب را برای همکاری‌های آتی و بهره مندی بیشتر از تخصص و توانمندی دانشگاه و نیروی انتظامی فراهم نماید.

سردار سرتیپ دوم ستاد، گودرزی، فرمانده انتظامی فارس هم در این نشست با ابراز خوشحالی از مشاهده توانمندی در مراکز علمی، ابراز داشت: با توجه به نیازهای جامعه، هم اکنون نیروی انتظامی دارای بیش از 10 دانشکده تخصصی علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین است.

وی افزود: این تلاش علمی باعث شده که به طور مثال 98 درصد جرائم سایبری و 93 درصد قتل های استان فارس به طور علمی کشف شود.

فرمانده انتظامی فارس، جهش علمی کشور را حاصل تلاش دانشگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار داریم از تولیدات و خدمات علمی دانشگاه شیراز بیش از گذشته بهره مند شویم.

در ادامه این نشست، دکتر سید علی اکبر صفوی، قائم مقام رئیس و معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه، دکتر ابراهیم گشتاسبی راد، مدیر حوزه ریاست، دکتر احمد عریان، معاون پژوهش و فناوری، دکتر مجید موحد، معاون دانشجویی و دکتر سیده زهره عظیمی فر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار