رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از رایزنان اقتصادی و بازرگانی ایران در خارج از کشور انتظار می‌رود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی کشورمان را در خارج از کشور به خوبی معرفی کنند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 05 November 2015

به گزارش  تابناک اردبیل به نقل از فارس، عدیل سروی در نشست رایزنان اقتصادی 15 کشور در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: رایزنان اقتصادی در صادرات محصولات کشاورزی کشور نقش حمایتی و در تعیین نوع تولیدات کشاورزی متناسب با نیاز کشورهای هدف نقش هدایتی دارند.

وی تصریح کرد: اقلیم و طبیعت بی‌نظیر استان در بخش کشاورزی قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی به آن بخشیده و وجود تنوع محصولات کشاورزی، ظرفیت کشاورزی استان را در تمامی زمینه‌های زراعی، باغی و امور دام افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بعد از گندم، سیب‌زمینی را مهمترین محصول کشاورزی استان دانست و گفت: 20 درصد سیب‌زمینی کشور در استان تولید می‌شود که از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در محصول پاک و ارگانیک برخوردار است.

سروی افزود: 340 نمونه تصادفی بر مبنای آزمایشات انجام شده به عنوان محصول سیب‌زمینی استاندارد، نشان استاندارد ملی را به خود اختصاص داده البته در استان 550 هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود که به کشور‌های همسایه و دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اما لازم است رایزنان اقتصادی ذیربط بازارهای هدف متعددی را پیدا کنند که در سال گذشته با تلاش‌های انجام شده و همکاری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در زمینه صادرات سیب‌زمینی فراهم شد که این امر در تنظیم بازار و تعادل عرضه و تقاضا نقش ارزنده‌ای داشت. 

سروی اضافه کرد: در حال حاضر در راستای راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز ضروری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که در این بخش هم حتی باید در بحث سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی با شرکت‌های خارجی فراهم شود.

سروی با اشاره به وضعیت بسیار مناسب کشور به ویژه سیاست‌های همسوی وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد ارتباط با کشور‌هایی با ظرفیت کشاورزی بالا در سطح بین‌المللی از جمله با کشورها که از اقدامات مناسب و به‌موقع وزیر جهاد کشاورزی به منظور تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی و بذور با ظرفیت بالا و اصلاح نژاد و... بود ما نیز با وجود ظرفیت‌های بالای استان در افزایش تولیدات اقتصادی نهایت همکاری را در این راستا انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از سعی و اهتمام بهنام پیرمؤذن رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان که فضای مناسب ارتباط با کشورهای مهم را فراهم آورده است، ادامه داد: رایزنان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازاد استان به سایر کشورها حمایت و در تولید محصولات جدید متناسب با نیاز کشورهای هدف ما را هدایت کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار