مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خواستار شناسایی و معرفی زنان کارآفرین این استان شد.
کد خبر: ۱۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 10 March 2015

هاله نوبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تسلیت گفتن به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: فرم‌هایی در راستای شناسایی و معرفی زنان کارآفرین و موفق به اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها ارسال شده است که باید برای تکمیل اطلاعات موجود در این زمینه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه فرم‌های مورد اشاره بین مدارس، اولیاء و مربیان باید توزیع شود، اضافه کرد: در جامعه پیرامون ما بانوان فعال، توانمند، شاخص و موفق زیادی وجود دارد، که باید از طریق شناسایی آنها ضمن استفاده از تجربیات‌شان به عنوان الگوی موفق به جامعه معرفی شوند.

نوبری با اشاره به اینکه ویدئو کنفرانس با موضوع مورد اشاره در ارومیه در حضور کارشناسان، رابطان فرهنگی و امور بانوان اداره‌‌ها برگزار و ضبط شود، اضافه کرد: برای شناخت جایگاه واقعی زن در خانواده، جامعه و جهان اسلام باید به اندیشه‌‌های مقام معظم رهبری رجوع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ویدئو کنفرانس مورد اشاره ضمن پرداختن به موضوع محوری ایام فاطمیه باید به مباحث موجود در جامعه زنان به طور جدی پرداخته شود، ادامه داد: تبیین هویت و شخصیت زن امروزه یکی از مهم‌ترین ملزومات به شمار می‌رود.

وی به تجلیل از همسران شهید فرهنگی در هفته زن اشاره کرد و افزود: از 20 فروردین ماه سال 94 هفته زن و مادر آغاز خواهد شد، که برای معرفی جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در عالم همچنین برای تحکیم موقعیت مادر و زن در خانواده باید برنامه‌های متنوع تدارک دید.

نوبری تبیین هویت و شخصیت زن مسلمان در جامعه کنونی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه دختران جامعه کنونی از اعتماد به نفس پایین برخوردار هستند، به طوری که ضمن داشتن دیدگاه منفی از جایگاه خود به عنوان یک فرد، به شدت از دختر متولد شدن‌شان در رنج و عذاب به سرمی‌برند.

وی با اظهار به اینکه برنامه‌های ویژه بزرگداشت جایگاه زن در جامعه اسلامی، توسعه و پیشرفت آن نباید فقط به ایام فاطمیه و هفته زن منحصر شود، اظهار کرد: در طول سال باید برنامه‌های متنوع، مختلف و مناسب با نیاز نسل کنونی تولید شود.

مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خانواده را محل امن، آرامش‌بخش و مطمئن برای اقشار مختلف در هر جامعه‌ای اعم از سنتی و مدرن دانست و گفت: برای برقراری این سکون و آرامش همچنین برای حفظ سلامت جسمی و روحی جوانان، مادران نقش ویژه‌ بر عهده دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار