نماینده اردبیل خبر داد؛
سخنگوی کمیسیون اصل 90 و فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی از حذف قوانین مزاحم و مداخله گر در حوزه اقتصاد در تدوین برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 07 November 2015

 به گزارش ایرنا ، مصطفی افضلی فرد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: اقتصاد مقاومتی پایه برنامه ششم توسعه کشور است و احصا و حذف قوانین مزاحم در فراکسیون اقتصاد مقاومتی با 110 نفر عضو دنبال می شود.
وی افزود: تدبیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در چهارچوب کمیسیون اقتصادی نیز به طور جدی پیگیری می شود تا در برنامه ششم از قوانین دست و پاگیر پرهیز کنیم.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین بیان کرد: مجلس مصوبه ای مبنی بر انتقال اعتبار باقی مانده در حساب دستگاه های اجرایی به سال بعد دارد اما در شرایطی که با کمبود اعتبارات روبرو هستیم ، دستگاه ها باید طوری فعالیت کنند تا برگشت بودجه به خزانه به حداقل ممکن برسد.
افضلی فرد افزود: تلاش های مسوولان اجرایی قابل تقدیر است اما در شرایطی که در برخی نقاط تنها با 500 میلیون ریال پروژه ای تکمیل می شود انتقال بودجه به سال آینده روی خوشی ندارد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از شهرستان نیز مسوولان از نبود آمبولانس خبر دادند و خواستار 200 میلیون ریال برای تکمیل پروژه یک پروژه بودند که در این شرایط توجیهی وجود ندارد و اعتبارات عمرانی باید پیش از موعد مقرر جذب شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از دیدار با معاون اول رییس جمهوری و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد که در آن محمدباقر نوبخت و اسحاق جهانگیری بر نقش نمایندگان در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کردند.
کمال الدین پیرموذن گفت: در جریان این دیدارها بر استفاده از نظر نمایندگان مجلس در تدوین برنامه های توسعه استان ها تاکید شده و برای تحقق نظرات خواستار طرح مسائلی همسو با سیاست های دولت و سیاست های کلان نظام شدند.
او اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از نقاط قوت دولت یازدهم است که با وجود محدودیت منابع ، اعتبارات مناسبی توسط دولت در این زمینه تزریق و در دیگر استان ها فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در استان اردبیل آثار آن مشاهده نمی شود.
فرهاد پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل هم در پاسخ انتقادها گفت: علوم پزشکی اردبیل در ارزیابی اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت و هم از سوی وزارت کشور جزو دستگاه های برتر معرفی شده و اسناد آن هم موجود است.
وی عنوان کرد: در جریان اجرای این طرح تاکنون 115متخصص و فوق تخصص و 45 پزشک عمومی جذب مجموعه درمانی استان شده است.
داوود شایقی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل در این جلسه نحوه تدوین برنامه ششم توسعه این استان در قالب کارگروه ها و کمیته ها را تشریح کرد و مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز نکته های کلیدی در تدوین آن را یادآور شد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار