مدیرعامل آب منطقه ای فارس با اشاره به تاکید وزارت نیرو بر اجرای دقیق طرح احیا و تعادل بخشی گفت: در این راستا شش دشت استان فارس به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می شوند .
کد خبر: ۱۲۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 09 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید رضا دهقانی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی وضعیت چاههای کشاورزی دشتهای پایلوت استان فارس افزود: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای برقی در استان فارس کمک زیادی به تعادل بخشی در برداشت آب از دشتهای استان می کند.

وی در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان، شیراز و شهرستانهای پایلوت اجرای طرح برگزار شد گفت : این طرح از ابتدای سال 94 به شکل جدی تر و با افزایش 20 برابری اعتبار نسبت به دوره قبل، در راستای صیانت از منابع آبی موجود آغاز شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه در ابتدای طرح اثرات آن در شش دشت به عنوان پایلوت بررسی می شود افزود: دشتهای شیراز، قره باغ، جهرم، افزر، گله دار و ارسنجان به عنوان پایلوت معرفی شده اند و با توجه به اینکه 45 درصد پروژه به نصب کنتورهای هوشمند اختصاص دارد تعامل و هماهنگی آب منطقه ای با شرکت های توزیع برق ضروری است.

دهقانی اضافه کرد: از میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای احیا و تعادل بخشی در کشورحدود 10 درصد به فارس اختصاص دارد و امیدواریم با نصب کنتورهای هوشمند به عنوان مهم ترین بخش این طرح، در کشور نمونه باشیم.

حسین صالح جهرمی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس نیز به مجهز بودن 30 درصد چاههای برقی استان به کنتور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه وزارت نیرو با هماهنگی بین معاونت های آب و آبفا و برق این وزارتخانه به طرح نصب کنتورهای هوشمند ادامه می دهد گفت: با اختصاص حدود 12 میلیارد ریال از اعتبار طرح در فارس به نصب کنتورها، برگزاری این جلسه در جهت هماهنگی بیشتر و برطرف نمودن مشکلات ضروری است و باید ناهماهنگی ها در نصب، قطع یا دستکاری کنتور توسط برخی افراد متخلف مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

صالح جهرمی به پتانسیل نصب کنتور هوشمند در دشتهای پایلوت اشاره کرد و افزود: در دشت
گله دار 420 چاه برقی وجود دارد که باید مجهز به کنتور هوشمند آب گردد و علاوه بر این در دشت های ارسنجان 630 چاه برقی، شیراز 1590، قره باغ 890، افزر 458 و جهرم 1285 چاه برقی وجود دارد که باید کنتور هوشمند آب و برق بر روی آنها نصب گردد.
وی ادامه داد :بر این اساس تا پایان سال چهار هزار کنتور هوشمند بر روی چاههای برقی نصب می شود.

صالح جهرمی با ابراز خرسندی از هماهنگی لازم با فرمانداران شهرستانهای پایلوت تصریح کرد: در دشتهای پایلوت تمامی چاههای برقی باید مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شوند.
در ادامه این نشست مشکلات کنتورهای قبلی مورد بررسی قرار گرفت و ضمن بیان وضعیت کنتورها، گردش مالی، پیدا کردن راه درست و دقیق جهت اجرای کار، مانیتورینگ و کلید در دست در بحث نصب کنتورها بررسی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار