سخنگوی شورای شهر اردبیل:
نعمتی ضرورت تدوین سند آموزش شهروندان را به مانند تهران یادآور شد و ادامه داد: ما با محدودیت فضاهای فرهنگی نظیر فرهنگسراها و سالن‌ها در اجرای این برنامه‌ها روبه‌رو هستیم که دلیل این محدودیت‌ها نیز کمبود منابع اعتباری در ساخت فرهنگسراهای جدید است.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 10 November 2015

سخنگوی شورای شهر اردبیل، گفت: توجه ویژه شهردار اردبیل به حوزه فرهنگی و اجتماعی قطعاً راهگشا در سایر حوزه‌ها و فعالیت‌های مجموعه شهرداری است.

به گزارش تابناک اردبیل، ولی نعمتی در گفت ‌و گو با خبرنگار ما با تاکید بر ضرورت تدوین سند آموزش شهروندان، اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که هم اعضای شورای اسلامی شهر و هم شهرداری در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی همواره بر توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در همین راستا کمیسیون فرهنگی شورای شهر، کمیته فرهنگی شهرداری و سایر مجموعه ها در این زمینه با تاکیدات و رویکرد شهردار اردبیل برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مشخصی را در این حوزه انجام دادند، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی، اجتماعی شهرداری امری غیر قابل انکار است که در همه کلانشهرها و مراکز استان ها شهرداری در کنار کار عمرانی و خدماتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به ضرورت جامعه ورود پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی باید از جنس مطالبات و خواسته های مردم باشد تا امکان پاسخگویی به این نیازها به شکل واقعی فراهم آید، گفت: در کنار انتقال تمام آموزه‌ها و مبانی دینی و اعتقادی بهتر است راهکارهای فرهنگی و ارزشی در انتقال مفاهیم شهرنشینی، سبک زندگی اسلامی و مسائل مرتبط با آن مورد توجه قرار گیرد.

نعمتی نمونه این برنامه‌های آموزشی فراگیر را مربوط به آموزش صحیح رانندگی و احترام به حق و حقوق دیگران در انجام این کار خطیر و آشنایی با قوانین و اصول آپارتمان نشینی به عنوان یک پدیده جدید توصیف کرد و افزود: حتی در مدیریت تفکیک زباله از مبدأ و دیگر حوزه‌های شهر و شهرنشینی می توان از این توان و بضاعت استفاده کرد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در بودجه سال 94 ردیف اعتباری خاص برای بخش آموزش و فرهنگ‌سازی در کنار نشاط اجتماعی انجام شده است، بیان کرد: ‌نامگذاری شهر اردبیل به نام شهر مهربانی‌ها با هدف زدودن چهره خشونت از این شهر انجام شده است.

وی محدودیت منابع اعتباری را در اجرای طرح‌های تأثیرگذار فرهنگی و تدوین برنامه‌های جامع در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: در قالب کمیسیون‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و علمی می‌توانیم در مسیر جهش اقدامات و فعالیت‌های مثبت حرکتی سازنده داشته باشیم.

نعمتی ضرورت تدوین سند آموزش شهروندان را به مانند تهران یادآور شد و ادامه داد: ما با محدودیت فضاهای فرهنگی نظیر فرهنگسراها و سالن‌ها در اجرای این برنامه‌ها روبه‌رو هستیم که دلیل این محدودیت‌ها نیز کمبود منابع اعتباری در ساخت فرهنگسراهای جدید است.

وی موضوع اهمیت دادن به اولویت اجرای طرح‌های فرهنگی، اجتماعی را حتی جلوتر از عمرانی و خدماتی به عنوان یک پیوست فرهنگی مناسب یادآور شد و گفت: سال 92 تنها 2.5 میلیارد تومان و سال پیش پنج میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و فعالیت‌های متنوع آن تزریق منابع شد در حالی که ما اگر نتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را سازماندهی درستی بکنیم و به شکل جزیره‌ای عمل کنیم، قطعاً نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

نعمتی فعالیت‌ چندین مجموعه فرهنگی را در شهرداری از معاونت فرهنگی به عنوان سیاست‌گذار تا سازمان فرهنگی ورزشی را به عنوان مجری و کمیسیون فرهنگی شورا به عنوان تدوین کننده برنامه ها و نقشه راه یادآور شد و افزود: ما بر این باوریم هر کار فرهنگی هر چند دیربازده باشد بالاخره نتایج مثبت و گاه منطقی را به همراه دارد که باید به هوش باشیم تا جنبه‌های مثبت بر منفی غلبه کند.

وی نمونه تغییر ساختار و نگرش‌های مردم را به مانند حمایت از تیم فوتبال شهرداری اردبیل در کنار وجود بسیاری از مشکلات مالی، فنی و اعتباری یادآور شد و تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ از شعار دادن عبور کرده و به سمت حرکت ساختاری قوی همراه با ایجاد تحول، حرکتی شتابنده داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان کرد:‌ هر چند در این حوزه شعار داده شده و مسائل و موضوعاتی مطرح می‌شود که این خود ذهنیت ها و بستر را آماده ایجاد تحول می‌کند اما در بیان این موضوعات نیز باید ذهنیتی درست و منطقی فراهم کرد تا یک ارتباط مؤثر در انجام فعالیت های فرهنگی به وجود آید.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ تا زمانی که ما نتوانیم مجموعه شورا را برای خدمت به شهر و شهروندان نه شهرداری مورد توجه و لحاظ قرار دهیم و بسیاری از محدودیت ها از بین رفته و زمینه حرکتی مثبت فراهم آید، قطعاً با نارسایی هایی روبه رو می شویم.

وی ضرورت ساخت یک مجموعه پارک و فضای تفریحی، فرهنگی همراه با جذابیت های گردشگری و شهر بازی برند با امکانات متفاوت و چهره زیبا از یک مبلمان شهری را یادآور شد و اظهار کرد: در کنار آن باید ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته و در حمایت از جامعه هنری و فرهنگی نیز یک سالن بزرگ چند منظوره ایجاد شود تا امکان بهره گیری از این فرصت ها فراهم آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار