امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه خلأ نبود حوزه علمیه در شهرستان نور ملموس و مشهود است، خواستار تامین زمین برای احداث و راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهرستان شد.
کد خبر: ۱۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 10 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری‌ارجمند عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان نور که خاستگاه شیخ شهید فضل‌الله نوری است و نخستین حوزه توسط شیخ شهید در بلده شهرستان نور تاسیس و فعال بود و پس از انقلاب نیز در مرکز شهرستان با تعداد طلبه قابل ملاحظه حوزه علمیه راه‌اندازی و فعال شده بود، اکنون این خلأ در شهرستان به شدت ملموس و مشهود است.

وی با بیان ضرورت راه‌اندازی مجدد حوزه علمیه در این شهرستان خواستار تامین زمین برای احداث و راه‌اندازی حوزه علمیه شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تصریح کرد: هر فردی موظف به حفظ حریم خانه و خانواده خود است و مسئولان وظیفه حفظ حریم جامعه و به ویژه حریم شهرستان محل خدمت خود را دارند، یکی از راه‌های خدمت حفظ فضای فرهنگی مناسب اسلامی و دینی است.

امیری‌ارجمند با بیان اینکه وجود حوزه علمیه و روحانی در سطح شهر فضای فرهنگی شهر را به فضای دینی و مذهبی تبدیل می‌کند، خاطر نشان کرد: با فعال شدن حوزه و حضور روحانیون و طلبه موضوع کمبود روحانی و مبلغ در شهرستان و دغدغه نبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات نیز رفع می‌شود.

این مسئول با پیگیری تامین زمین احداث حوزه در شهرستان خواستار آن شد تا این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان نور با تاکید بر فعال شدن اصناف و بازاریان در مناسبت‌ها و تغییر چهره شهر با نصب پرچم و بنر و ...، اظهار کرد: ورود جدی بازاریان در فضاسازی شهر باید نمایانگر مناسبت‌ها و ایام خاص باشد و توجه دیگران را به مناسبت روز جلب کند.

وی از برگزاری اربعین جان‌باختگان منا، بزرگداشت شهدای مدافع حرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان در پنجشنبه این هفته در مصلی شهرستان نور خبر داد و افزود: برای اربعین حسینی نیز برنامه‌ریزی شده تا همایش بزرگی در سطح شهرستان برگزار شود.

امیری‌ارجمند در پایان با اشاره به اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید آنچه را که نسبت به بهبود فرهنگ عمومی در ذهن دارند، به شورا ارائه نمایند، گفت: همه وظیفه دارند، پیرامون موضوع خاص آسیب‌شناسی کرده و راهکار مناسب برای کاهش و رفع آسیب را ارائه و کار گروه‌های خاص نیز تشکیل و موضوع را در دستور کار قرار دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار