مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت:با توجه به پیش بینی های هواشناسی در مورد بارش های امسال به نظر می رسد شمار بیشتری از پرندگان و حیات وحش برای زمستان گذرانی به فارس مهاجرت کنند و تقاضا داریم شهروندان با حیات وحش مدارا کنند .
کد خبر: ۱۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 14 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت : ما امیدواریم که وضعیت تالاب های فارس در بارندگی های امسال بهبود یابد و در نتیجه آن جمعیت پرندگانی که از آنها استفاده می کنند بیشتر شود.

وی ادامه داد : پرندگان مهاجر آبزی مثل انواع اردک ها ، فلامینگوها، درنا، غاز و ... هرساله با آغاز فصل سرما و یخبندان عرض های جغرافیایی بالاتر مثل سیبری و اسکاندیناوی را ترک و به عرض های جنوبی تر مهاجرت می کنند که یکی از کشورهای مطلوب برای پرندگان مهاجر ،کشور ایران است و در ایران نیز استان فارس بواسطه داشتن تالاب های فراوان مقصد هدف این پرندگان به شمار می رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در فصل زمستان سردی هوا و بارش برف و باران حیات وحش را راهی جاده ها و روستاهای اطراف می سازد.

وی گفت: همزمان با سرد شدن هوا و بارش باران و برف بویژه در شهرهای سردسیر استان و مناطق کوهستانی تعدادی از وحوش منجمله قوچ و میش و پرندگان بویژه کبک و تیهو برای دستیابی به غذا مناطق حفاظت شده را ترک می کنند و راهی جاده ها و اطراف روستاها می شوند و همچنین پرندگان به بام منازل روستاییان پناه می برند .

وی گفت : علی رغم شروع اقدامات مددرسانی و حفاظتی و غذا رسانی توسط ماموران اجرایی محیط زیست متاسفانه خطر تعرض و شکار آنها توسط شکارچیان فرصت طلب نیز هست لذا از شهروندان و بویژه مردم طبیعت دوست روستایی و اهالی همجوار با مناطق تحت حفاظت درخواست می کنیم در صورت برخورد با جانوران با رافت و عطوفت با این حیات وحش برخورد کنند .
ولوی از مردم خواست تا با دادن غذا، از هرگونه آزار و اذیت آنان جلوگیری کنند در اسرع وقت موضوع را به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان های استان برسانند.
در استان فارس دریاچه های متعددی وجود دارد، به طوری که بیشترین تعداد دریاچه های دائمی کشور در استان فارس واقع شده اند.

دریاچه های استان فارس را می توان به دریاچه های آب شور و دریاچه های آب شیرین تقسیم بندی کرد.

از میان دریاچه های آب شور استان می توان به دریاچه مهارلو، بختگان، طشک و هیرم اشاره کرد.
از میان دریاچه های آب شیرین استان نیز می توان به دریاچه پریشان، تالاب ارژن، دریاچه برم شور، دریاچه کافتر، دریاچه هفت برم ، دریاچه سد درودزن ، دریاچه سدملاصدرا ودریاچه سد سیوند اشاره کرد.

وسعت دریاچه های شور استان تقریبأ 145 هزار هکتار و وسعت دریاچه های آب شیرین تقریبأ 30 هزار هکتار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار