مظلومیت های فارس همچنان ادامه دارد
مظلومیت های متعدد و فراوان استان فارس طی 3 دهه اخیر بسیار زجرآور و دردناک است.از صنعت و معدن و اقتصاد، تا تجارت و محیط زیست و خلاصه همه چیز.پس از گزارش تابناک فارس در خصوص تبعیض در رسیدگی به تالاب ها و دریاچه های استان فارس حالا خبری از تخصیص بودجه برای احیای این دریاچه ها منتشر شده است.بودجه ای که خنده دار است!
کد خبر: ۱۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 15 November 2015
مظلومیت های متعدد و فراوان استان فارس طی 3 دهه اخیر بسیار زجرآور و دردناک است.از صنعت و معدن و اقتصاد، تا تجارت و محیط زیست و خلاصه همه چیز.

به گزارش تابناک فارس:مسئولان مدام از تلاش برای رفع این مظلومیت ها و محرومیت ها می گویند و گاهاً خودشان ازین اوضاع شاکی هستند؛اما باز هم مشکلات رفع نمی شود.

با این اوصاف 2 شائبه به وجود می آید.یا همه این اتفاقات حاصل بی کفایتی مسئولان استان در طول این 3 دهه است و یا واقعا دست هایی پنهان و قدرتمند در کارند و نمی خواهند این استان پرپتانسل و ارزشمند به جایگاهی که استحقاقش را دارد برسد.

تابناک فارس مدتی پیش به اعمال تبعیض و بی توجهی به دریاچه های استان فارس پرداخت.استانی که دارای بیشترین تعداد دریاچه های دائمی در کشور است.

دریاچه های آب شور استان شامل دریاچه مهارلو، بختگان، طشک و هیرم است و دریاچه های آب شیرین استان شامل دریاچه پریشان، تالاب ارژن، دریاچه برم شور، دریاچه کافتر، دریاچه هفت برم ، دریاچه سد درودزن ، دریاچه سدملاصدرا ودریاچه سد سیوند می باشد.
وسعت دریاچه های شور استان تقریبأ 145 هزار هکتار و وسعت دریاچه های آب شیرین تقریبأ 30 هزار هکتار است.

مشاهده می کنید که فارس در حوزه دریاچه در کشور سرآمد است.اما اکنون این دریاچه ها یا خشک شده اند و یا در آستانه مرگند و هیچ کس به فکر نیست.

پس از گزارش تابناک فارس در این خصوص حالا یک کارشناس محیط زیست فارس از تشکیل ستاد احیای تالاب‌ها درفارس خبر داد و گفت : این ستاد به ریاست استاندار فارس و با حضور کارگروه های تخصصی در استان و کمیته های محلی در شهرستان ها تشکیل می شود.

جالب است بدانید که بودجه در نظر گرفته شده برای احیای همه دریاچه های استان فارس 2 و نیم میلیارد تومان است!!!
واقعاً خنده دار است.برای درک میزان خنده دار بودن این بودجه توجه شما را به بودجه احیای دریاچه ارومیه جلب می کنیم:

استاندار آذربایجان غربی گفت: 260 میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه به استان ابلاغ شده و پروژه های مورد نظر هر یک از سازمان های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و آب منطقه ای استان تعریف شده و زیر نظر سازمان برنامه و بودجه در حال اجراست.

مگر چه تفاوتی بین دریاچه های فارس و دریاچه ارومیه وجود دارد که انقدر باید در حق طبیعت فارس جفا شود؟مگر نه اینکه همین دریاچه ها وقتی خشک می شوند با تیدیل شدن به کانون ریزگردها و گرد و غبار مشکل ساز می شوند؟حال آن که دریاچه های استان فارس با توجه به پراکندگیشان درصورت خشک شدن مشکلات وسیع تری را به وجود می آورند و از این رو باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

معلوم نیست استان فارس تا کی باید تاوان گناه نکرده خود را پس بدهد و چه کسانی نمی خواهند این استان کمر راست کند؟

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یحیی فرساییان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
با سلام دوست عزیز ونویسنده گزارش فوق متاسفا نه نامی از دریاچه فصلی شهر پیر یکی از تالابهای اب شیرین که مقصد مهاجرت 128 نوع پرنده مهاجر بوده واز حال روز خوبی برخور دار نیست برده نشده. این دریاچه فصلی متاسفا نه با بی برنامگی مسولین وقت جهاد کشاورزی و احداث یک بند خاکی و سد بر روی رودخانه انگوینه دبیران باعث خشک شدن این دریاچه شده وپرندگان دیگر مکان امنی ندارند واین بند خاکی هیچ نفعی برای سفره های زیر زمینی شهرستان ندارد امید است به گوش مسولین برسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار