کد خبر: ۱۲۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 15 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل تعاون روستایی استان یزد از افزایش 44 درصدی توزیع انواع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

  "علی جهازی" با اشاره به توزیع بیش از 61 هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان در شش ماهه نخست امسال، مهم‌ترین رسالت شبکه تعاون روستایی را تامین نیازهای معیشتی و حرفه‌ای جمعیت روستاییان استان با هدف رفاه حال روستاییان، کشاورزان و اعضا تشکل‌های تحت پوشش در چارچوب موارد اساسنامه‌ای و با استفاده بهینه از امکانات موجود خواند و تاکید کرد: شبکه تعاون روستایی با ارائه خدمات مختلف به تولیدکنندگان و کشاورزان نقشی مهمی را در بخش کشاورزی کشور ایفا می‌کند.

وی اعلام کرد: از مجموع 101 تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان یزد، بیش از 60 تعاونی با در اختیار داشتن 53 هزار تن فضای انباری در عملیات خرید و توزیع نهاده‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند.

جهازی افزود: این تشکل‌ها در شش ماهه نخست امسال، میزان 61 هزار و 447 تن انواع نهاده‌های دامی نظیر کنسانتره، کنجاله سویا و سبوس را خریداری و میان تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان توزیع کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: این شبکه با نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد در شش ماهه نخست سالجاری 6276 تن انواع کود بین کشاورزان توزیع کرده‌اند که این کود‌ها عمدتاً شامل کودهای شیمیایی، فسفاته، اوره، ماکرو کامل و ریز مغذی‌ها و کود های آلی زیستی بوده است.

این مسئول تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان در این مدت قریب 21 هزار لیتر انواع سموم را نیز تأمین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است. شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در این مدت قریب به 600 تن انواع بذرهای اصلاح شده گندم و سایر بذور را تولید و فرآوری کرده است.

وی در خصوص ایجاد و تجهیز ظرفیت‌های فنی مهندسی شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان در سال جاری افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 1700 تن به ظرفیت انبارهای فنی و مهندسی شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد افزوده شده است.

به گفته‌ی وی، همچنین بیش از 41 دستگاه ادوات، ماشین آلات و دنباله‌بندهای کشاورزی در این مدت توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد، تامین و در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار