رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال گفت: هشت سارق آثار فرهنگی و تاریخی در خلخال دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵ 11 March 2015

قنبر رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سارقان فرهنگ و تمدن در بخش خورش رستم خلخال از سه ماه گذشته مشغول به حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق اشیای عتیقه و تقلبی کردند که با هوشیاری یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال و همکاری سربازان گمنام امام زمان و یگان انتظامی شهرستان خلخال سارقان در محل حفاری دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از دستگیر‌شدگان تعداد یک هزار و 448 سکه ضرب شده تقلبی با عنوان دوره اسلامی کشف و ضبط و در کنار این سکه‌ها بیش از پنج دستگاه گنج یاب و فلزیاب از نوع شعاع‌زن و نقطه‌زن و دیجیتالی کشف شد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال در خصوص اینکه گوشواره کشف شده از جنس طلا مربوط به دوره ساسانی است، گفت: با نظر کارشناس باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال این گوشواره که با طرح گرز شش پر با عیار بالای طلا است از سارقان کشف شده که قصد فروش و خارج کردن آن از منطقه را داشتند.

رستمی همچنین در پیامی از مردم شهرستان خلخال خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ورود و خروج افراد ناشناس به منطقه و حفاری‌های غیرمجاز در ایام تعطیل و سایر روزها حتماً با ماموران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال را با شماره تلفن‌های 32428070 و 32422949 اداره میراث فرهنگی خلخال مطلع کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حمایت‌های مستقیم مدی کل میراث فرهنگی استان و رئیس شورای تامین شهرستان خلخال و مسئول حوزه انتظامی و قضایی گفت: با متخلفان حوزه حفاری‌های غیرمجاز در شهرستان خلخال به صورت جدی و قانونی برخورد خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال با تقدیر از کارکنان زحمتکش میراث فرهنگی خلخال عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیز کشیک شبانه‌روزی اداره میراث فرهنگی خلخال در محل این اداره برقرار بوده و منتظر همکاری و تعامل شهروندان شهرستان خلخال در مبارزه با قاچاقچیان آثار تاریخی و فرهنگی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار