مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل با اشاره به اینکه مطالعات مقدماتی خواهرخواندگی یزد و 13 شهر جهان انجام شد، گفت: 325 میلیون دلار از محصولات یزد به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 16 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدحسین دشتی در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور استان یزد، اظهار داشت: پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری و سیاسی در هفت ماهه امسال، اعزام هیئت اقتصادی و سیاسی به مجارستان و اتریش و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی و فعال‌کردن بخش‌های مختلف رسانه‌ای از جمله فعالیت های این شورا بوده است.

وی با اشاره به اینکه استن یزد رتبه سوم در سهولت کسب و کار کشور را دارد، گفت: پتانسیل‌های استان یزد را باید به خارج از کشور معرفی کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل در ارتباط با وضعیت صادرات استان یزد گفت: در هفت ماهه امسال 325 میلیون دلار از محصولات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که صنعت کاشی با سهم 61 درصد، شیشه با 5 درصد و میلگرد با 4 درصد رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ارتباط با برنامه‌های در دست اقدام شورای هماهنگی روابط خارجی استان یزد گفت: دعوت از سفرای کشورهای هدف در ایران به استان یزد جهت معرفی پتانسیل‌های استان، پیگیری عضویت و یا شرکت استان در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی استان با کشورهای هدف و تداوم برنامه اعزام و یا پذیرش هیئت‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی به کشورهای هدف از جمله این برنامه‌ها است.

دشتی فعال‌کردن بیش از پیش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد بانک اطلاعات ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های تجاری کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانست.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در حال انجام است، استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب و موجودی که در کشورهای خارجی برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی استان به خارج از کشور وجود دارد است.

وی افزود: رایزنی با سفرا و وزرا و سازمان‌های ذیربط کشور درباره اعمال تعرفه‌های ترجیحی و کاهش تعرفه‌های محصولات کشورمان جهت صدور به بازارهای خارج الان صورت گرفته و در ادامه نیز انجام می‌شود.

دشتی افزود: پیگیری اجرای کامل تفاهم‌نامه خواهر خوانندگی بین شهر یزد و یاسپرین مجارستان و پیگیری نهایی نمودن تفاهم نامه‌هایی که با شهرهای "هولوگین کوبا"، "یئوسو کره‌جنوبی" و "اورومچی چین" از طرف شهرداری و شورای شهر هم در حال انجام است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل افزود: مطالعات اولیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی یزد و "ونیز ایتالیا"، "نزوی(نزبی)" عمان، "جاکارتا اندونزی"، "کربلا عراق"، "لیون فرانسه"، "تدولدو اسپانیا"، "هرات افغانستان"، "داغستان روسیه"،  "بورسا ترکیه"، "کراچی پاکستان"، "لیائولینگ چین" و "حیدرآباد" و "پونا" هند صورت گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار