معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امسال هفته بسیج با شعار «بسیج، دست قدرت خداست» و با محوریت استکبار‌ستیزی در جای جای استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 16 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در تبیین و تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: اهداف اصلی در برگزاری برنامه‌های هفته بسیج تبیین عملکرد بسیج به عنوان میراث گرانبهای امام راحل و مخلص‌ترین و مردمی‌ترین نیروی وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در تبیین اهداف دو رویکرد اصلی مدنظر و مورد توجه است، افزود: رویکرد اصلی بحث تبیین هر چه بیشتر مواضع انقلابی در مبارزه با استکبار جهانی است تا چرایی این مبارزه و بحث دلایل عقلی آن بیشتر تبیین شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بیان علل عقلی این مبارزه از سوی ملت ایران گفت: پشتیبانی تمام عیار آمریکا از رژیم منفور پهلوی، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن هزاران انسان بیگناه، آغاز جنگ، شرارت‌ها و تشدید تحریم‌ها همه اسباب و دلایل عقلانی ملت ایران در مبارزه با استکبار است.

عباس‌زاده تصریح کرد: ‌آمریکا هیچ وقت از شرارت‌های خود علیه ملت ایران دست برنداشته و با اعمال رفتارها و حرکات تروریستی، تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد به جنگ و تاریخ پر از خفت و خواری در برابر ملت ایران دیگر جایگاهی در عرصه جهانی و بین‌المللی ندارد.

این مسئول آمریکا را محور شرارت جهانی، کشتار انسان‌های بیگناه و حمایت از تروریسم اعلام کرد و یادآؤر شد: آمریکا به جای آنکه از ملت ایران غرامتی بگیرد باید در برابر 230 هزار شهیدی که از این ملت گرفته است غرامت نیز پرداخت کند مگر نه این است که آمریکا پشتیبان صدام در حمله به ایران بود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سپاه اردبیل در تشریح انواع نفوذ به جمهوری اسلامی ایران از طریق استکبار جهانی و هشدار مقام معظم رهبری در این زمینه ادامه داد: در بین نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و نظام غرب نفوذ فرهنگی خطیر و حساس‌تر است چرا که دشمن با نفوذ فرهنگی تلاش می‌کند تا باورهای مردم را مخدوش کند.

عباس‌زاده با بیان اینکه مبارزه با استکبار تعطیل‌ پذیر نیست بلکه رویکرد گرامیداشت برنامه‌های هفته بسیج است، بیان کرد: در هفته بسیج دهها برنامه متنوع با رویکرد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، حضور بسیج در عرصه جنگ نرم، و دیگر حوزه‌ها تدارک دیده شده که از 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه این هفته با شعار «بسیج،‌ دست قدرت خداست» گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: قبل از هفته بسیج دیدار بسیجیان با ائمه جمعه و شورای اداری اواخر این هفته برگزار شده و در گرامیداشت ایام محرم مراسم همیاران سه ساله حسینی در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره عملیات سوسنگرد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان روزشمار هفته بسیج گفت: اولین روز این هفته به نام «بسیج، ولایت و انتظار» است که شاهد حضور سازمان یافته حلقه‌های تربیتی صالحین در نماز جمعه، ارائه خدمات رایگان درمانی و مشاوره‌های دینی و همچنین شاهد سخنرانی خطبه‌های قبل از نماز جمعه توسط فرماندهان بسیح خواهیم بود که در این روز کوهپیمایی و پیاده‌روی عمومی نیز در اردبیل برگزار خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: دومین روز این هفته به نام «بسیج، بصیرت و استکبار‌ستیزی» نامگذاری شده که در این روز برگزاری نشست روشنگری با موضوع استکبار‌ستیزی و اقتصاد مقاومتی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول عنوان کرد: یکشنبه اول آذر ماه به نام روز «بسیج، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده که در این روز نیز شاهد افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همایشی با همین محوریت به همراه برگزاری یادواره شهدا و صبحگاه دانش‌آموزی خواهیم بود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سپاه اردبیل یادآور شد : چهارمین روز این هفته به نام «بسیج، خودباوری و جهاد علمی» نامگذاری شده که در این روز دو برنامه شاخص شامل جشنواره ابتکارات و اختراعات و همایش شکوه هجرت در تجلیل از شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی برگزار خواهد شد.

عباس‌زاده پنجمین روز از هفته بسیج را به نام «بسیج، خانواده و سبک اسلامی» یادآور شد و ادامه داد:‌ در این روز آیین خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) و نشست مادران به عنوان پرچمداران نوین مکتب اسلامی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ششمین روز این هفته به نام «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» ناگذاری شده که در این روز همایش توانمندسازی مدیران در مقابله با جنگ نرم با مشارکت بسیح اساتید و فرهنگیان برگزار شده و بسیجیان از آسایشگاه جانبازان دیدار خواهند کرد.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سپاه اردبیل گفت: هفتمین روز هفته بسیج به نام «بسیج، ایثار و شهادت» نامگذاری شده که در این روز تجمع بزرگ بسیجیان استان با محوریت و شعار استکبار‌ستیزی برگزار شده و عصر این روز عطر‌افشانی مزار شهدا را شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار